خبرگزاری کار ایران

حقی‌فام:

شرایط خاص اقلیمی هرمزگان و ضرورت پایداری شبکه برق / در سال 96 با افزایش پیک مصرف برق مواجهیم

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: با وجود شرایط خاص اقلیمی در هرمزگان باعث می‌شود به فکر یک شبکه پایدار و مقاوم باشیم.

به گزارش ایلنا،  "محمودرضا حقی‌فام" در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل توزیع نیروی برق هرمزگان، با اشاره به اینکه صنعت برق زیرساخت، زیرساخت‌های کشور است، خاطرنشان کرد: بدون برق هیچ صنعت و خدماتی پا نمی‌گیرد و صنعت برق تأمین‌کننده رفاه، امنیت و اقتصاد کشور است.

این مقام مسئول حفظ پایداری اقتصاد و فنی شبکه برق را سبب توسعه کشور در تمامی ابعاد دانست و عنوان کرد: شبکه برق ایران، چهاردهمین صنعت برق دنیاست و خدمات فنی و مهندسی که متخصصین داخلی به خارج از کشور ارائه می‌دهند، 95 درصد این آمار به صنعت برق و آب اختصاص دارد.

حقی فام بابیان اینکه کوچک‌ترین خاموشی برای کشور مشکل‌زاست و شاید اگر این آرامش اکنون در بخش برق وجود دارد به‌واسطه تلاش تمامی خدمتگزاران عرصه برق‌رسانی است، اضافه کرد: باید تلفات در شرکت توزیع برق به زیر 10 درصد برسد و باید کاهش آسیب‌پذیری در شبکه برق را یک مهم بدانیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به اینکه نباید شبکه برق با یک توفان و بلایای طبیعی مختل شود، تصریح کرد: شرایط اقلیمی در هرمزگان باعث می‌شود به فکر یک شبکه پایدار و مقاوم باشیم تا این شبکه و مشترکین دچار مشکل نشوند.

حقی فام ادامه داد: در حوزه خدمات مشترکین باید فعالیت‌ها توسعه یابد و با سرعت و دقت به سمت پاسخگویی حرکت کنیم و در خدمات‌رسانی با سیستم‌های نوین پیش رویم.

وی بابیان اینکه اگر در صنعت برق دچار مشکل در پایداری اقتصادی شویم، ناپایداری فنی را به دنبال دارد، اظهار کرد: وصول مطالبات را باید غنیمت بشماریم و در کنار خدمات خوب باید هزینه‌ها نیز پرداخت شود تا در بحث تقویت و بهسازی شبکه مشکلی نداشته باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش پیک مصرف برق هرمزگان در تابستان، افزود: در استان هرمزگان پیک مصرف در تابستان بیشتر از حد معمول است و باید با مدیریت مصرف برق به سمت کاهش آن پی رویم.

 حقی فام ادامه داد: در سال 96 به‌احتمال‌زیاد با افزایش پیک مصرف برق مواجه هستیم که باید برای کاهش آن فکری اندیشیده شود که بهترین آن مدیریت مصرف برق است.

معاون شرکت توانیر بابیان اینکه باید سازمان‌های مختلف ازجمله سازمان نظام‌مهندسی، ادارات و استانداری‌ها و ... به صنعت برق کشور برای کاهش میزان تلفات و کاهش میزان مصرف کمک کنند، عنوان کرد: ما در ساختار شرکت توزیع برق تمام تلاشمان بر این است که کوچک‌ترین خاموشی به مردم تحمیل نکنیم.

حقی‌فام با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در شرکت توزیع برق هرمزگان در جهت رفع مشکلات مردم و پایداری شبکه، تصریح کرد: در حوزه خدمات مشترکین نیز کارهای زیادی باید در حوزه توزیع برق در کشور صورت گیرد تا سرعت پاسخگویی به مردم را افزایش دهیم.

 

 

کد خبر : ۴۴۰۶۵۲