خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه شرکت‌های انرژی دانمارک در گفت‌وگو با ایلنا:

شرکت‌های دانمارکی در حال افتتاح دفتر در تهران هستند/ به دنبال تامین 7 هزار و 500 مگاوات انرژی پاک برای ایران هستیم

هارولد هاردستون گفت: ایران و دانمارک می‌توانند همکاری‌های خوبی در زمینه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر و حوزه آب داشته باشند.

رئیس اتحادیه شرکت‌های انرژی دانمارک در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص حضور شرکت‌های فعال در حوزه انرژی این کشور در ایران اظهار داشت: هدف اصلی ما آشنایی شرکت‌های دو کشور است. ما در این صنعت از تکنولوژی بالایی برخوردار هستیم و تمایل داریم این امکانات را خصوصا در حوزه ایمنی، نرم افزار و استخراج را به شرکت‌‌های ایرانی ارائه کنیم.

هارولد هاردستون ادامه داد: توانایی شرکت‌های دانمارکی در این حوزه ها بالا است و از صنایع بالادستی نفت تا تولیدات پتروشیمی، ما به دنبال همکاری با شرکت‌های ایرانی هستیم. ضمن آن که شرکت‌های کوچک دانمارکی که به صورت تخصصی در زمینه گاز فعالیت می‌کنند نیز به ایران آمده‌اند و به دنبال بررسی راه‌های همکاری هستند.

وی در خصوص پیش بینی میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌های نفتی دانمارکی در ایران گفت: اکنون نمی‌توان پیش‌بینی کرد و به یک رقم مشخصی رسید. ما در حال مذاکره هستیم و برخی از شرکت‌های دانمارکی در حال استقرار و افتتاح دفاتر نمایندگی در ایران هستند. من فکر کنم در مرحله بعدی می‌توان به یک رقم دقیقی رسید. فعلا دو طرف در حال ارزیابی یکدیگر هستند.

هاردسون در خصوص همکاری های دو کشور در حوزه انرژی های تجدید پذیر گفت: من فکر می کنم در آینده دو کشور می‌توانند همکاری‌های خوبی در زمینه انرژی‌های نو ، تجدید پذیر و حوزه آب داشته باشند.

 وی افزود: دانمارک از سال 1980 فعالیت‌های خود را در این زمینه آغاز کرد و در حال حاضر قسمت زیادی از انرژی مصرفی در دانمارک از طریق انرژی بادی تامین می‌شود. ضمن آن که در حوزه صادرات تجهیزات انرژی‌های پاک فعالیت داریم. به طور مثال دو کمپانی در دانمارک وجود دارد که کلیه امور توربین‌های بادی را انجام می‌دهند و به نظرم فرصت خوبی است که ایران از این فرصت استفاده کند

هاردسون در پایان تصریح کرد: مطابق مذاکراتی که داشته‌ایم دولت ایران برنامه بلند مدت برای توسعه انرژی تجدیدپذیر دارد. دولت ایران به دنبال این است که 7 هزار و 500 مگاوات تولید انرژی پاک باشد که شامل انرژی بادی و خورشیدی و برقی داشته باشد و ما می خواهیم که آنرا تامین کنیم.

کد خبر : ۴۳۷۶۱۲