خبرگزاری کار ایران

مدیریت نظارت بر بازار اولیه اعلام کرد:

افزایش سرمایه 104 شرکت بورسی

در 8 ماهه سال 95، بیش از 100 شرکت سهامی عام اقدام به افزایش سرمایه کردند که مبلغ کل افزایش سرمایه این شرکت ها حدود 150 هزار میلیارد ریال بوده است.

به گزارش ایلنا ، مدیریت نظارت بر بازار اولیه اعلام کرد: در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار و مقررات مربوط ، طی 8 ماهه سال 95 نسبت به بررسی درخواست افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و درخواست مجوز انتشار اوراق مشارکت، اوراق اجاره و اوراق رهنی و اوراق مرابحه اقدام کرد.

غلامرضا ابوترابی‌ادامه داد: همچنین در این مدت مجوز انجام افزایش سرمایه 104 شرکت، دو مورد تاسیس و 4 مورد انتشار اوراق اجاره و 5 مورد انتشار اوراق رهنی، مرابحه و مشارکت صادر شده است.

به گفته این مقام مسوول، مبلغ کل مجوزهای ارائه شده به شرکت های سهامی عام جهت انجام افزایش سرمایه طی هشت ماه سال 95 معادل 149هزار و 575 میلیارد ریال است.

وی در خصوص جزییات این افزایش سرمایه‌ها افزود: بر اساس مجوزهای صادر شده ، 55 درصد افزایش سرمایه ها از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و مابقی از محل سود انباشته و اندخته ها و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها تامین شده است.

ابوترابی تصریح کرد: 104 شرکت سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس در حالی در مدت مورد بررسی 149 هزار و 575 میلیارد ریال افزایش سرمایه دادند که 82هزار و 477 میلیارد ریال آن مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ، 21هزار و 153 میلیارد ریال سود انباشته، 28هزار 319 میلیارد ریال اندوخته و 17 هزار و 625 میلیارد ریال مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها بوده است.

وی همچنین در تشریح جزییات انتشار اوراق رهنی ، مرابحه، مشارکت و تاسیس شرکت سهامی عام گفت: در این مدت 4 مورد انتشار اوراق اجاره به مبلغ 5هزار و 98 میلیون ریال ، یک مورد انتشار اوراق رهنی به مبلغ 3هزار میلیون ریال ، یک مورد انتشار اوراق مرابحه به مبلغ 16 هزار میلیون ریال و یک مورد انتشار اوراق مشارکت به مبلغ یک هزار میلیون ریال انجام شده است.

این مقام مسول ادامه داد: دو مورد تاسیس شرکت نیز ثبت شده است که متعلق به شرکت اعتباری ثامن به ارزش 3هزار میلیون ریال و شرکت بیمه حکمت صبا به ارزش دو هزار و 500 میلیون ریال بوده است.

 

کد خبر : ۴۳۳۳۲۶