خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنعت کفش در گفت‌وگو با ایلنا:

کفش‌های چینی باعث شد تنوع و کیفیت را بالا ببریم/هنوز توان رقابت در بازارهای اروپایی را نداریم

جعفر آهنین‌جان گفت: در حال حاضر رکود مهم‌ترین مشکل این صنف است. به طوری که ما الان کفش‌های تولیدی خود را به این شرط به مغاره‌داران می‌فروشیم که اگر در بازار فروش نرفت آن را به ما مرجوع کنند.

یک تولید کننده کفش در نشست بررسی مشکلات صنعت کفش و چرم کشور که در خبرگزاری ایلنا برگزار شد، گفت: صنعت کفش کشور نسبت به سال‌های قبل از پیشرفت خوبی برخوردار بود. ضمن آن که امروز مردم ما تفاوت کیفیت را فهمیده‌اند و دیگر سراغ کفش‌های چینی نمی‌روند.

جعفر آهنین‌جان ادامه داد: در حال حاضر رکود مهم‌ترین مشکل این صنف است. به طوری که ما الان کفش‌های تولیدی خود را به این شرط به مغازه‌داران می‌فروشیم که اگر در بازار فروش نرفت آن را به ما مرجوع کنند.

مدیرعامل شرکت کفش نیکولاس‌تیک در خصوص صادرات محصولات خود به کشورهای دیگر گفت: در حال حاضر صنایع کفش ما توان رقابت و حضور در بازارهای اروپایی را ندارد زیرا مهم‌ترین مشکل آنها عدم به روز بودن تکنولوژی دستگاه‌های تولیدی است. ما اگر می‌خواهیم در این بازارها حضور پیدا کنیم باید دستگاه‌های خود را به روز کنیم که برای سرعت در این امر نیازمند حمایت دولت هستیم. هرچند تولیدکننده‌ها مجبور شدند که خودشان با استفاده از سرمایه خود اقدام به وارد کردن دستگاه بکنند اما این امر زمان‌بر است.

آهنین جان تصریح کرد: با وارد شدن کفش‌های چینی ما مجبور شدیم تنوع و کیفیت محصولات‌مان را بالا ببریم و در بحث برندسازی کار کنیم. امروز به جایی رسیده‌ایم که دیگر کمتر مشتری به سمت کفش‌های چینی می‌رود. ضمن آن که کیفیت خود را به جایی رساندیم که امروز کفش‌های خود را با گارانتی هفت‌ماهه به فروش می‌رسانیم و زیره کفش را نیز تا دو سال گارانتی می‌کنیم.

وی در پایان افزود: دولت می‌تواند از طریق اتحادیه‌ها در مورد فعالان این حوزه تحقیق کند و به کسانی که به طور کامل مشغول این حرفه هستند تسهیلات اعطا کند تا بتوانند بازارهای صادراتی را به دست آورند. در حال حاضر دغدغه ما علاوه بر تولید و توزیع، بوروکراسی اداری، مسائل بانکی و گمرک است و همین امر سبب شده که انرژی ما صرف این امور شود.

کد خبر : ۴۲۸۸۵۵