خبرگزاری کار ایران

همکاری با اروپا برای نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقلی ایران

asdasd
کد خبر : ۴۲۴۴۹۵

فعالان حوزه حمل و نقل ایران و بلژیک در نشستی مشترک، ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود در این حوزه مهم زیرساختی اقتصاد را ارائه کردند و پیرامون چگونگی همکاری‌های آتی سر میز مذاکره و گفت‌وگو نشستند. این نشست میان هیات اقتصادی منطقه فلامان بلژیک و کارآفرینان صنعت حمل‌و‌نقل ایران در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اتاق تهران ؛در این گردهمایی دبیرکل اتاق تهران نیز حضور داشت تا با سخنان خود این نشست مشترک را آغاز کند. بهمن عشقی ابتدا در توضیحات کوتاهی، تجار بلژیکی را با اهداف و فعالیت‌های اتاق تهران و جایگاه این نهاد بخش خصوصی در اقتصاد ایران آشنا کرد و یادآور شد که یکی از وظایف اتاق بازرگانی تهران، انتخاب شرکای تجاری مناسب شرکت‌های خارجی از میان اعضای این اتاق است.

بهمن عشقی که خود سابقه مدیریتی در حوزه صنعت خودرو و حمل و نقل دارد، یکی از مشکلات این بخش را فرسودگی ناوگان حمل و نقل در کشور عنوان کرد و با اشاره به حجم بالای مبادلات تجاری ایران با کشورهای دور و نزدیک، نوسازی ناوگان این حوزه را اقدامی ضروری دانست. وی در این باره خاطرنشان کرد که صنعت حمل و نقل ایران می‌تواند به کمک صنایع پیشرفته این حوزه به ویژه از منطقه اروپا، بازسازی شود.

دبیرکل اتاق تهران همچنین یکی دیگر از مشکلات صنعت حمل و نقل ایران و بنگاه‌های این بخش را این‌گونه بیان کرد که بسیاری از شرکت‌های حمل و نقلی مجبور هستند به صورت یک طرفه اقدام به بارگیری و ترانزیت کالا کنند در حالی که ناوگان جاده‌ای و دریایی فعال در کشور به دلیل اعمال تحریم چند سال گذشته، هنوز نتوانسته‌اند به تجارت و جابه جایی دو طرفه کالا بازگردند.

عشقی با اشاره به توان بالای بنگاه‌های حمل و نقلی اروپا و کشور بلژیک، استفاده از ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این کشور برای تجهیز و نوسازی ناوگان ترانزیت کالا در ایران را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد که نظام حمل و نقلی ایران نیاز به ایجاد سیستم مکانیزه یکپارچه دارد و با توجه به اهمیت این موضوع در نزد دولت، یکی از زمینه‌های همکاری میان دو طرف می‌تواند در این حوزه شکل بگیرد.

در این نشست پس از سخنرانی‌های افتتاحیه، فعالان صنعت حمل‌ونقل و ترانزیت از دو کشور با یکدیگر به گفت‌وگو و مذاکره برای یافتن مسیرهای توسعه همکاری پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز