خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار به ایلنا خبر داد:

صادرات کشمش و خرما کاهش یافت/ افزایش 22 درصدی صادرات پسته

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار گفت: صادرات کشمش نسبت به سال گذشته کاهش یافته است چرا که ترکیه در سال جاری کشمش را به قیمتی پایین‌تر از کشمش ایران عرضه می‌کند.

محمدحسن شمس‌فرد -رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار- در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، وضعیت صادرات خشکبار در سال جاری را مناسب ارزیابی کرد و گفت: قیمت صادراتی این محصولات در سال جاری کمی کاهش یافته است؛ اما میزان صادرات این محصول نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

او افزود: در شش ماهه اول سال گذشته 33 هزار تن پسته صادرشده است که این رقم در سال جاری به 40 هزار تن رسیده است که در مجموع 22 درصد افزایش را در صادرات پسته داشته ایم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار در ادامه گفت: صادرات پسته در سال جاری از نظر ارزش ریالی  17 درصد افزایش داشته است.

او افزود: صادرات کشمش نسبت به سال گذشته کاهش یافته است چراکه ترکیه در سال جاری کشمش را به قیمتی پایین‌تر از کشمش ایران عرضه می کند و همین امر سبب شده است صادرات 40 هزار و 400 تنی این محصول در سال گذشته  به 36 هزار 400 تن در سال جاری برسد؛ بنا بر این 4 هزار تن کشمش کمتر از سال گذشته صادر شده است.

شمس‌فرد در رابطه با وضعیت صادرات خرما در سال جاری بیان داشت: این محصول نیز با کاهش صادرات مواجه شده است، در سال گذشته 73 هزار و 600 تن از این محصول صادر شده است که این رقم در سال جاری به 69 هزار تن رسیده است؛ بنا بر این به میزان  6 و 9 درصداز صادرات کشمش و خرما کاسته شده است.

کد خبر : ۴۲۳۰۸۶