خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه شرکت های هوا فضا:

حضور شرکای خارجی در نمایشگاه امسال/ سیاست سازمان هوافضا واگذاری پروژه ها به کشورهای خارجی است

asdasd
کد خبر : ۴۲۱۷۶۸

رئیس اتحادیه شرکت های هوا فضا گفت: سیاست سازمان هوافضا این است که طرح‌های بزرگ را به شرکت‌های خارجی سفارش دهند این در حالی است که ما بارها از طریق نامه و جلسات حضوری توانایی‌های خود را اعلام کردیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا ظهر امروز در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوا فضا، رئیس اتحادیه شرکت های هوا فضا با بیان اینکه اعضای آن توانسته‌اند دوران تحریم ها را به خوبی پشت سر بگذارند اظهار داشت: این اتحادیه ابتدا فعالیت خود را با 20 شرکت خصوصی آغاز کرد اما اکنون 220 شرکت عضو آن هستند و 30 شرکت دیگر نیز در پروسه ارزیابی قرار دارند.

امین سالاری ادامه داد: مطابق آیین‌نامه اتحادیه ،شرکت‌های عضو باید به صورت صددرصد خصوصی باشند و خصولتی‌ها نمی‌توانند عضو این اتحادیه شوند، شرکت‌های خصوصی واقعی توانستند با استفاده از دانش روز و تجربه در زمان تحریم به فعالیت خود ادامه دهند و بیش از ده هزار شغل ایجاد کنند.

وی با اشاره به حوزه فعالیت شرکت‌های این اتحادیه گفت: طراحی، ساخت و بهره‌برداری هواپیما، ساخت قطعات هواپیما، اورهال قطعات سنگین و طراحی و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین از جمله فعالیت‌هایی است که اعضای این اتحادیه آن را انجام داده‌اند به طوری که امروز می‌توانیم با جرات بگوییم که بیش از 60 درصد فعالیت‌هایی که در حوزه صنعت هوایی کشور انجام می‌شود توسط اعضای این اتحادیه صورت گرفته است.

امین سالاری با اشاره به نمایشگاه امسال صنعت هوافضا گفت: این نمایشگاه از روز سه‌شنبه به مدت چهار روز در برج میلاد تهران برگزار می‌شود و برنامه‌های خوبی برای آن تدارک دیده‌اند. از جمله رونمایی از آخرین دستاوردها و تولیدات صنعت هوافضا، برگزاری برنامه‌های سرگرمی، مسابقات و کارگاه‌های آموزشی نیز از دیگر فعالیت‌های این نمایشگاه است.

 وی ادامه داد:ما سعی کردیم در این نمایشگاه تمرکز خود را بر روی هواپیماهای بدون سرنشین قرار دهیم.  این مدل از هواپیماها با سرمایه‌گذاری کم دارای ارزش افزوده بالایی هستند و سعی داریم از بعد تجاری این هواپیماها را به مردم معرفی کنیم.

وی در مورد قرارداد ساخت ماهواره سنجش از دور گفت:چهار سال قبل‌ کنسرسیومی متشکل از بیست و هفت شرکت هوافضایی تشکیل شد که این ماهواره ساخته شود اما به دلیل تغییرات مدیریتی این قرارداد نهایی نشد و در مدیریت جدید ما جلسات زیادی برای تحقق بخشیدن به این قرارداد برگزار کردیم اما سیاست سازمان هوافضا این است که طرح‌های بزرگ را به شرکت‌های خارجی سفارش دهند این در حالی است که ما بارها از طریق نامه و جلسات حضوری توانایی‌های خود را اعلام کردیم.

قاسمی در مورد قرارداد خرید هواپیماهای خارجی گفت: صنایع هوایی کشور به این هواپیماها احتیاج داشت و اگر این خریدها هوشمندانه صورت بگیرد می‌توانیم از بازار به وجود آمده استفاده بهینه‌ای ببریم.

وی تصریح کرد: قرارداد این هواپیماها 20 میلیارد دلار است اما بازاری که به وجود می‌آید معادل 60 میلیارد دلار است که در بحث تامین و نگهداری و سیمیلاتورها شرکت‌های ما دارای توانایی بالقوه‌ای هستند. بعد از اعلام برنامه خرید این هواپیما اتحادیه به صورت رسمی اعلام کرد که 40 شرکت عضو توانایی تامین قطعات آن را دارند و بر همین اساس ما لیست توانایی‌ها را اعلام کردیم و حتی از بازرسی توسط شرکت‌های خارجی در خصوص استاندارد و کنترل کیفیت استقبال کردیم. زیرا ما در زمان تحریم ها نمی‌توانستیم استانداردهای بین‌المللی را بگیریم با اینکه قطعاتی که ما تولید می‌کنیم دارای کیفیت بین‌المللی است.

قاسمی در خصوص صادرات گفت: کشور ما در خصوص قطعات از ظرفیت خوبی برای صادرات برخوردار است در حال حاضر کشوری مانند مکزیک با داشتن همین اتحادیه و با همین کیفیت سالانه هشت میلیارد دلار صادرات دارد.

وی در پایان تصریح کرد: در نمایشگاه امسال شرکای خارجی شرکت‌های ایرانی که از آلمان، انگلیس و مراکش هستند در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز