خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

ترکان مناطق آزاد را متحول کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عملکرد آقای ترکان در مناطق آزاد مثبت بوده است و توانسته نسبت به دولت قبل در این مناطق تحول زیادی ایجاد کند و تا حدودی رونق را به این مناطق بازگرداند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص مناطق آزاد و عملکرد این مجموعه در دولت یازدهم گفت: قانون مناطق آزاد و وجود چنین شهرهایی برای اقتصاد کشور بسیار مفید است. کشورهایی مانند امارات و سنگاپور نیز با استفاده از مناطق آزاد توانستند اقتصاد خود را متحول کنند.

قرجه طیار گفت: اگر امروز کاستی‌هایی در قوانین مناطق آزاد وجود دارد قابل جبران است و نباید بابت آنها کل آمار را زیر سوال برد. عملکرد آقای ترکان در مناطق آزاد مثبت بوده است و توانسته نسبت به دولت قبل در این مناطق تحول زیادی ایجاد کند و تا حدودی رونق را به این مناطق بازگرداند.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه مناطق آزاد گفت: دولت این لایحه را به مجلس ارائه کرده هر چند گلایه‌هایی در مورد آن وجود دارد اما می‌توان آنها را مدیریت کرد ما باید با نگاه به آینده این قانون را به تصویب برسانیم. چالش‌هایی که امروز در مناطق مرزی و بحران آبی که وجود دارد می‌تواند با اجرایی این قانون از بین برود و روند مهاجرت از شهرهای مرزی به سمت مراکز استان ها را معکوس کند.

کد خبر : ۴۲۱۴۷۰