خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن خودروسازان ایران:

رنو از خدمات پس از فروش ال 90 راضی نبود

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت الزاماتی مانند داخلی‌سازی و صادرات ۳۰ درصدی را برای انعقاد قرارداد با خودروسازان خارجی تعیین کرده که این موضوع در قرارداد با رنو رعایت شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در نشست خبری چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران، دبیر انجمن خودروسازان ایران در خصوص قرارداد رنو اظهار داشت: شرکت رنو از خدمات پس از فروش ال 90 در ایران شکایت داشت و بعد از آن به دنبال این بود که شبکه خدمات پس از فروش مختص به خودش را در ایران داشته باشد و آن را مدیریت کند.

احمد نعمت‌بخش ادامه داد: ما در ماه‌های قبل به وزیر صنعت پیشنهاد داده بودیم که بگذارید شرکت‌های خودرو سازی به طور مستقل  در کشور حضور داشته باشند اما چون وزارتخانه اصرار داشت که مدیریت در دست طرف ایرانی باشد قرارداد ها به صورت 50-50 امضا شد.

وی با بیان این‌که قرارداد ایدرو و رنو در راستای این است که این شرکت فرانسوی مدیریت تولید و خدمات پس از فروش محصولاتش در ایران را داشته باشد، خاطر نشان کرد: به نظر من سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این قرارداد نقش کاتالیزور دارد و به دنبال بنگاهداری نیست.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت الزاماتی مانند داخلی‌سازی و صادرات ۳۰ درصدی را برای انعقاد قرارداد با خودروسازان خارجی تعیین کرده که این موضوع در قرارداد با رنو رعایت شده است.

نعمت بخش با اشاره به تولید کویید در جوینت ونچر رنو و ایدرو نیز گفت: اگر قرار باشد این شرکت کوئید را تولید کند تیراژ بالایی خواهد داشت که این تیراژ نیاز به خدمات پس از فروش گسترده دارد.

کد خبر : ۴۱۶۶۴۳