خبرگزاری کار ایران

بازرس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم التحریر در میزگرد ایلنا /۱/

بازار در مشت لوازم التحریر غیر بهداشتی چینی/ تولیدکننده داخلی هزینه می‌پردازد؛ قاچاقچی سود می‌برد

الهی گفت: به شرط این که کالای با کیفیت وارد کشور شده و واردات از مبادی قانونی صورت گیرد، ما مخالفتی با آن نداریم.

محمدهاشم الهی بازرس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم التحریر در میزگرد مشکلات تولیدکنندگان لوازم التحریر که در محل خبرگزاری کار ایران (ایلنا) برگزار شد، گفت: مصرف لوازم التحریر به تعداد دانش آموزان کشور بستگی دارد. طبق آنچه در سامانه ثبت شده، کشور در گذشته 20 میلیون دانش آموز داشت. در حالی که امسال ثبت نام در مدارس 12 میلیون نفر است که نشان‌دهنده کاهش در تعداد دانش آموزان است. در نتیجه مصرف لوازم التحریر نیز کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به معضل قاچاق و همچنین واردات بی رویه به کشور گفت: برخی محصولات لوازم التحریر چینی مثل خط‌کش ژله‌ای وارد ایران می شود که کاملاً غیر بهداشتی و سرطان‌زاست، حال باید پرسید که چه کسانی این کالاها را وارد می‌کنند؟ و چه کسانی اجازه ورود می‌دهند؟

3

الهی تاکید کرد: به شرط این که کالای با کیفیت وارد کشور شده و واردات از مبادی قانونی صورت گیرد، ما مخالفتی با آن نداریم.

انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم التحریر تصریح کرد: در حالی که تولیدکننده در داخل کشور همه هزینه‌ها را پرداخت کرده و اشتغال ایجاد می‌کند، واردکنندگان کالای قاچاق و بی کیفیت منفعت اصلی را می‌برند.

وی بیان اینکه ما می‌توانیم بسیاری از لوازم را در داخل کشور تولید کنیم، خاطرنشان کرد: تولید در داخل کشور باعث می‌شود، رقابت سالم شکل گیرد.

کد خبر : ۴۱۵۷۷۱