خبرگزاری کار ایران

بحران تغییر نام «نوتلابار» حل شد:

رونمایی از «سیناتلا» به جای «نان داغ،شکلات داغ»

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۷۸۷

تیرماه گذشته ناگهان خبری مثل بمب ترکید. حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان فارسی، از جایگزینی «نان داغ، شکلات داغ» به جای نوتلابار خبر داده بود.

خیلی ها این خبر را به شوخی و خنده برگزار کردند و خیلی متعجب و شگفت زده شروع به تفسیر و تحلیل کردند. اما خیلی زود این برند ایرانی ناچار شد نام نوتلابار را از سر در 68 شعبه خود در نقاط مختلف ایران حذف کند و تابلوهای فروشگاه هایش را تغییر دهد. این تعلیق ادامه پیدا کرد تا اینکه جمعه، 26 شهریور ماه، در جشن نوتلابار به طور رسمی نام این برند ایرانی به سیناتلا تغییر پیدا کرد و «نان داغ، شکلات داغ» به تاریخ پیوست. این مراسم در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با حضور چهره های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و هنری برگزار شد.

«سیناتلا» چیست؟!

موسس و طراح برند ایرانی نوتلا بار مهندس جوانی به نام سینا محمدی است. او مدیرعامل شرکت مواد غذایی محمدی است که ظاهرا از علاقه مندان جدی شکلات نوتلا بوده. این جوان کارآفرین با تاسیس مجموعه فروشگاه های دسر و خوراکی نوتلابار برای اولین بار در جهان برند ایرانی را بر پایه شکلات محبوب نوتلا خلق می کند. برای همین در نام جدید برند از اسم او به عنوان خالق برند استفاده شده است اما «تلا» به معنی توسعه لذت ایرانیان است. شهرام سیف، استراتژیست برند نوتلابار سابق، درباره این تغییر نام گفت: «چون نام برند در ذهن مردم شکل گرفته بود تغییر آن و هویت سازی جدید برای من و تیمم کار بسیار سختی بود. ما در بخش اول اسم تصمیم گرفتیم به احترام جوانی مبدع، خلاق و کارآفرین از نام سینا که موسس برند است استفاده کنیم. در بخش دوم از انجا که این برند در مدت یک سال از مرداد 94 تا مرداد 95 توانست از یک شعبه در تهران به 68 شعبه فعال در نقاط مختلف ایران توسعه پیدا کند، واژه توسعه را انتخاب کردیم. هدف ما لذت بردن مردم است و این ارزشی است که این برند ایجاد می کند. بنابراین بعد از توسعه به واژه لذت رسیدیم و در انتها آورده و ارزش مهم این برند ایرانی بودن آن است. ما قصد داریم این برند را به عنوان برندی ایرانی در جهان توسعه و گسترش بدهیم. بنابراین واژه ایرانیان بود. بنابراین «سیناتلا» به معنی سینا، توسعه لذت ایرانیان است.» این مشاور برند در ادامه افزود:«مهم ترین سرمایه ما نیروی انسانی مان است. «سیناتلا» قصد دارد به زودی موسسات علمی جهت آموزش نیروهای خود در ایران و خارج از ایران تاسیس کند تا بتواند این سرمایه اصلی را رشد و ارتقاء دهد. همانطور که می دانید در جهان برندهای مشهوری مانند استارباکس حتی دانشکده های اختصاصی دارند.» مدیر بخش استراتژی «سیناتلا» همچنین خبر از تغییر و گسترش منوی این برند ملی داد: «محصولات سیناتلا رو به گسترش است و قرار است به زودی از منوی جدیدمان رونمایی کنیم. همینطور محصولات جدیدی برای توزیع و پخش در نانوایی ها و قنادی ها داریم. غذا نیز وارد منوی تازه ما شده است.»

سورپرایز رضا یزدانی

از مهمانان ویژه این مراسم رضا یزدانی و مدیربرنامه های مشهورش، علی اوجی بودند. وقتی مجری از حضور آنها تشکر کرد و اعلام کرد حیف که امشب قرار نیست برای ما بخوانند حاضرین به شدت کنجکاو شدند که علت حضور آنها در این مراسم چیست؟! این کنجکاوی ها ادامه داشت تا مجری برنامه از آنها دعوت کرد برای اعلام خبری به روی سن بیایند. جمعیت دیگر به شدت کنجکاو شده بودند. رضا یزدانی در صحبت هایی کوتاه به سینا محمدی و مجموعه اش تبریک گفت و برای این جوان خلاق و کارآفرین آرزوی موفقیت های بیشتر کرد و از علی اوجی خواست خبر را اعلام کند. اوجی بعد از سلام و تبریک گفت:«اینجا هستم که راجع به مطلب مهمی صحبت کنم. علاوه بر اینکه سینا محمدی دارد کار بزرگ و جدیدی برای سرزمین مان انجام می دهد و به شدت مشغول کارآفرینی است در عرصه های دیگری هم فعال شده. «سیناتلا» به بخش فرهنگی هم آمده است و به عنوان اسپانسر شیک و درجه یک به گروه رضا یزدانی پیوسته است. این برند از این به بعد اسپانسر تمامی آلبوم های صوتی و تصویری و کنسرت های رضا یزدانی است.» او در ادامه افزود: «خیلی از برندها بخش فرهنگی را فراموش کردند اما «سیناتلا» از همین شروع داوطلبانه در این بخش فعال شده است و نشان داد که چقدر باهوش است. به خانواده «سیناتلا» برای حضور در بخش فرهنگی خیر مقدم می گوییم.»

ادای دین به معلولین و جانبازان

یکی دیگر از چهره های شناخته شده حاضر در این مراسم منصوره پناهی، مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد بود که در حوزه آموزش و کمک به معلولین و جانبازان فعالیت می کند. او جزو سخنران های اصلی این مراسم بود و در صحبت هایی کوتاه از فعالیت های داوطلبانه «سیناتلا» در حوزه اجتماعی گفت:«برای اولین بار شاهد بودیم که کارفرمایی به صورت خود جوش و داوطلبانه سراغ ما آمد تا به معلولین و جانبازان تحت پوشش ما کار بدهد. آقای سینا محمدی شخصا علاقه شدید داشتند و دارند که با این دوستان در شرکت شان همکاری کنند. این احساس مسئولیت اجتماعی بسیار تحسین برانگیز و قابل ستایش است .»

منصوره پناهی ضمن تاکید بر اینکه معلولین امروزه با موانع زیادی برای کار مواجه هستند خبر از حضور تعداد زیادی از افراد تحت پوشش این مجموعه به عنوان کارمند در شرکت «سیناتلا» داد: «فضا، نقشه ، معماری و ساختار شهری ما زندگی را برای معلولین به شدت سخت کرده است و مانع بزرگی برای حضور آنها در شهر است. از سوی دیگر هم کارفرماهایی که به جهت فکری این عزیزان را نمی پذیرند مانع دیگر حضور آنها در محیط های کاری هستند. ایجاد شغل برای افراد معلول نیازمند تماس مستقیم با کارفرما است. افتخار می کنیم که امروز جناب سینا محمدی برای ما این امکان را فراهم کرده اند. «سیناتلا» نه تنها به عنوان یک همیار بلکه به عنوان اولین کارفرمای داوطلب در کنار ما قرار دارد و این برند سفیر و همیار موسسه آموزشی نیکوکاری رعد است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز