خبرگزاری کار ایران

زنگنه:

انتقال گاز به اروپا به صورت LNG خواهد بود/ تولیدکنندگان برای فروش محصول به صنایع داخلی باید مالیات پرداخت کنند

وزیرنفت درخصوص برنامه وزارت نفت برای صادرات گاز به اروپا گفت:در انتقال گاز به اروپا بیشتر بر روی صادرات گاز به صورت LNG تمرکز می شود.

به گزارش ایلنا، بیژن نامدار زنگنه درخصوص برنامه وزارت نفت برای صادرات گاز به اروپا گفت:در انتقال گاز به اروپا بیشتر بر روی صادرات گاز به صورت LNG تمرکز شده و برنامه ریزی ها دراین راستا انجام خواهد شد.

وی درخصوص تدابیر وزارت نفت برای تامین خوراک پتروشیمی ها افزود:مهم ترین مسئله برای تامین خوراک پتروشیمی ها و حمایت از صنایع پایین دستی پتروشیمی این است که تولیدکنندگان برای فروش محصول به صنایع داخلی باید مالیات پرداخت کنند،اما در صادرات،مالیاتی به آنها تعلق نمی گیرد و درحال حاضر صادرات مالیات نداشته و آنچه که به صنایع داخلی فروخته می شود،مالیات دارد.

وزیرنفت تصریح کرد:به دلیل پرداخت مالیات تولیدکنندگان خوراک در فروش به داخلی ها، شرکت های تولیدکننده مایل نیستند خوراک را به پتروشیمی های داخلی ها بفروشند،به طورمثال اگر 100 میلیارد تومان سود کسب کند،با صادرات مبلغی ازسود آنها کسر نمی شود، اما در فعالیت با داخلی ها باید مالیات بپردازند،بنابراین مایل نبوده خوراک به داخلی ها بفروشند و اقدام به صادرات می کنند .

 

 

کد خبر : ۴۰۲۱۴۶