خبرگزاری کار ایران

با تصویب هیأت وزیران؛

نرخ جدید فرآورده‌های نفتی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۵۱۵

بر اساس تصمیم هیات وزیران، تعرفه‌های گاز نیز با توجه به مندرجات جدول شماره یک اعلام شده در ۲۷ آذرماه سال ۱۳۸۹، برای مصارف خانگی به میزان ۲۰ درصد و برای مصارف عمومی(دولتی، کسب و خدمات) به میزان ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

نرخ جدید فرآورده‌های نفتی شامل نفت سفید، نفت کوره و گاز مایع برای سال ۹۳ اعلام شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، بر اساس تصویب نامه شماره " ۳۹۹ / ت ۵۰۱۵۰ ه " مورخ ششم فروردین‌ماه جاری هیات وزیران، از ابتدای امسال قیمت هر لیتر نفت سفید حرارتی ویژه مصارف خانگی با کالابرگ ۱۵۰۰ ریال و قیمت هر لیتر نفت کوره سوخت حرارتی نیز ۲۵۰۰ ریال اعلام کرد.

همچنین بر اساس این مصوبه قیمت گاز مایع(LPG) به صورت سیلندر ۱۱ کیلویی در ازای هر کیلو ۲۱۰۰ ریال و در سیلندرهای بیش از ۱۱ کیلو و مخازن بالک هر کیلو ۶۵۰۰ ریال اعلام شد.

این در حالی است که روز سه شنبه بر اساس تصمیم هیات وزیران، تعرفه‌های گاز نیز با توجه به مندرجات جدول شماره یک اعلام شده در ۲۷ آذرماه سال ۱۳۸۹، برای مصارف خانگی به میزان ۲۰ درصد و برای مصارف عمومی(دولتی، کسب و خدمات) به میزان ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

دهم بهمن‌ماه سال گذشته نیز مجلس با افزایش پنج درصدی قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی موافقت کرده بود.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز دهم بهمن‌ماه سال گذشته، ‌ بند ک تبصره ۲ لایحه بودجه را تصویب کردند که در این توافقنامه گفته شد تا بر این اساس منابع مورد نیاز برای نوسازی شبکه خطوط لوله انتقال نفت و گاز از محل افزایش پنج درصد قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی به عنوان عوارض تعیین شود و ۱۰۰ درصد برای این موارد تامین شود.

درآمد مذکور جزو درآمد شرکت‌های دولتی تابعه وزارت نفت محسوب نمی‌شود و معاف از مالیات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز