خبرگزاری کار ایران

تعرفه‌های انتقال و دسترسی ثابت و سیار کاهش یافت

معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری از ابلاغ مصوبه های جلسه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره تغییر تعرفه‌های پهنای باند اینترنت بین‌الملل زیرساخت، انتقال لایه ۲ و ۳ در شبکه زیرساخت و غیر زیرساخت و دسترسی ثابت و سیار خبر داد.

به گزارش ایلنا از  سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، صادق عباسی شاهکوه گفت: به موازات اجرای مصوبه ۲۱۴ کمیسیون مبنی بر ایجاد مراکز تبادل داده (IXP) در درگاههای بین‌المللی توسط شرکت ارتباطات زیرساخت که یکی از گامهای مهم در پیاده‌سازی الزامات شبکه ملی اطلاعات است، تعرفه‌های انتقال و دسترسی بازنگری شد.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی از تغییر تعرفه‌ها در این بخش، بهره‌مندی کاربران نهائی از سرعت و کیفیت بهتر بویژه در دسترسی به ترافیک داخلی بوده است، افزود: با ابلاغ و اجرای مصوبه‌های جلسه ۲۳۷ کمیسیون، تعرفه دسترسی ثابت بین ۱۶ تا ۳۰ درصد و تعرفه آزاد استفاده از دیتای سیار ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

عباسی شاهکوه تصریح کرد: با توجه به ایجاد مراکز تبادل داده (IXP)، با تغییر و ابلاغ تعرفه‌ها، زمینه برای توسعه خدمات و محتوای داخلی بیشتر از قبل فراهم شده و براساس چارچوب تعیین شده، تعرفه دسترسی به ترافیک داخلی کاهش بسیار بیشتری خواهد داشت.

معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری، تعیین جایگاه شرکت زیرساخت در حوزه عمده‌فروشی پهنای باند و واگذاری خرده‌فروشی خدمات به سایر شرکتها، ترغیب به فراهم کردن لایه ۲ برای تضمین کیفیت انتها به انتها و تغییر گام به گام روش حجمی در سرویس ثابت به روش غیرحجمی را از رویکردهای موثر در تصویب و ابلاغ مصوبه‌های جلسه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عنوان کرد.

 

کد خبر : ۳۹۰۰۳۱