خبرگزاری کار ایران

پژوهشگاه صنعت نفت و موسسه نفتی فرانسه (IFP) توافق‌نامه همکاری امضاء می‌کنند

پژوهشگاه صنعت نفت و گروه معتبر بین‌المللی IFP Energies nouvelles روز سه شنبه 29 تیر‌ماه با حضور دکتر کاتوزیان رییس پژوهشگاه و حسـین دیدیِر (Didier Houssin) مدیر عامـل گروهIFP فرانسه توافق‌نامه همکاری امضاء خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، توافق‌نامه همکاری پژوهشگاه و گروه IFP در 8 موضوع فناورانه شامل حوزه‌های مختلف بالادستی، پایین دستی و انرژی و محیط زیست خواهد بود.

 بر اساس این گزارش همکاری طرف‌های ایرانی و فرانسوی در حوزه‌های ازدیاد برداشت، تبدیلات گازی و شیرین‌سازی گاز طبیعی، روش‌های پیشرفته زمین‌شناسی، خوردگی، حفاظت از محیط زیست، کنترل و پایش میادین بالغ و برپایی دوره‌های آموزشی دوجانبه در قالب اولین مرکز مشترک تخصصی آموزشی   IFP-RIPI متمرکز است. گفتنی است در این مراسم دنیل چمپلن (Daniel Champlon) رییس بخش بین‌الملل گروه IFP و نماینده Beicip FranLab، مدیر عامل گروه IFP را همراهی می‌کنند.

بر اساس مذاکرات و توافقی که پژوهشگاه با این موسسه معتبر نفتی فرانسوی انجام داده، قرار است تا زمینه‌های همکاری‌ و اولویت‌های آموزشی در صنعت نفت و گاز ایران مورد بحث و بررسی قرار گیرد و تاکنون توافق اولیه درباره نحوه همکاری های دوجانبه حاصل شده است.

گفتنی است آی اف پی فرانسه یکی از معتبرترین مراکز پژوهشی صنعت نفت فرانسه با قدمت بیش از 60 سال سابقه پژوهشی است که دارای مجموعه گسترده‌ای از شرکت‌های اقماری نیز است.

 

کد خبر : ۳۸۹۲۲۲