خبرگزاری کار ایران

سفیر فرانسه در ایران خبر داد:

حضور 16 شرکت فرانسوی برای سرمایه گذاری در ایران

سفیر فرانسه در ایران گفت: امیدواریم بتوانیم روابط خود را براساس تفاهمات صورت گرفته گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فران سوا سینمو -سفیر فرانسه در ایران- در همایش روز شیلات ایران و فرانسه در اتاق بازرگانی ایران گفت: در گفت‌وگوهای میان ایران و فرانسه در آوریل گذشته علاقمندی شرکتهای فرانسوی برای سرمایه‌گذاری و حمایت از جهاد کشاورزی ایران خبر داده شده بود که امروز به لطف تلاشهای انجام شده این مهم محقق شد. 

او افزود: فرانسه با داشتن سهم 10 درصدی مقام چهارم صید ماهی در اتحادیه اروپا را نیز دارد که رقم معاملات شیلاتی فرانسه در سال 2014 یک میلیارد یورو بوده است و 93 هزار نفر به طور مستقیم یا غیرمستقیم در این صنعت کار می‌کنند. 

سفیر فرانسه در ایران در ادامه گفت: فرانسه به لطف گستردگی و پهناوری دریایی خود با منطقه اقتصادی و انحصاری به وسعت 11 میلیون کیلومتر مربع دومین قلمرو دریایی پس از ایالات متحده آمریکا را دارد.برای تضمین منابع دریایی و فعالیتهای پایدار در بخش شیلات باید فعالیت‌های آبزی‌پروری گسترش یابد که شرکتهای ما برای تقسیم این اهداف و شناخت‌های خود با همتایان ایرانی به کشور شما آمده‌اند.

او افزود: برای تحقق این امر باید از تلاش سازمان شیلات ایران تشکر کرد تا زمینه حضور شرکتهای مختلف خارجی از جمله فرانسوی را به ایران فراهم کرده است و می‌توان دانش فرانسوی را در بخش شیلات ایران توسعه داد. 

 

کد خبر : ۳۸۸۴۰۰