خبرگزاری کار ایران

رییس روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس در گفتگو با ایلنا:

آتش در پتروشیمی بوعلی احتمالا تا 15 ساعت آینده خاموش می‌شود/ 3500 تن نفتا باید بسوزد تا آتش مهار شود

دشتی حجم نفتای باقیمانده مخزن 2001 را 3500 تن اعلام کرد که امکان تخلیه آن وجود نداشته و باید سوزانده شود تا آتش سوزی به اتمام برسد .

رسول دشتی رییس روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار ایلنا در باره آخرین وضعیت آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی گفت: در حال حاضر ما منتظریم حجم مخزن پایین آمده تا آتش خاموش شود.

وی با بیان اینکه احتمالا آتش سوزی تا 15 ساعت آینده مهار خواهد شد، افزود: ما اقدام به تخلیه مواد از قسمت پایینی مخزن کردیم اما باقیمانده آن که امکان تخلیه نداشت، باید سوزانده شود که آتش سوزی به اتمام برسد و این روند تا فردا به طول خواهد انجامید .

دشتی تصریح کرد: در حال حاضر آتش سوزی مخزنA 2001مهار شده و اکنون مخزنC 2001  که حاوی نفتا است در حال سوختن است .

وی ادامه داد: حادثه از جایی شورع شد که برج اصلی واحد فرایندی پارازایلین دچار آتش سوزی میشود ;I توانستیم آن را مهار کنیم اما آتش به دو مخزن یاد شده( 2001A و 2001C) سرایت پیدا میکند که باعث می شود آتش سوزی تا کنون ادامه پیدا کند .

رئیس روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس یادآور شد:  آنچه جای خوشبختبی است اینکه این حادثه هیچگونه مصدوم و خسارت جانی در زمان امدادرسانی به همراه نداشته است .

وی حجم نفتای باقیمانده  مخزن 2001 را 3500 تن اعلام کرد که امکان تخلیه آن وجود نداشته و باید سوزانده شود تا آتش سوزی به اتمام برسد .

کد خبر : ۳۸۸۱۵۳