خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

آب آلوده به نفت قابل تصفیه نیست/ 40 حادثه آلودگی نفتی رودخانه‌های تهران در سال گذشته

ارتقایی گفت: در طول سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ بار حادثه آلودگی نفتی در سطح رود و سدهای اطراف تهران رخ داده که آب و فاضلاب به محض مشاهده چنین حوادثی آب را قطع می‌کند.

خسرو ارتقایی مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره آلودگی‌های نفتی رودخانه های اطراف تهران گفت: در برخی موارد ویلاهایی که اطراف رودخانه‌هایی مثل کرج هستند منجر به آلودگی رود‌ها می‌شوند و در برخی موارد تانکرهای حامل سوخت این آلایندگی‌ها را منجر شده و باعث می‌شوند که سوخت به داخل رودخانه‌ها نشت کند.

وی با بیان اینکه آلودگی نفتی آب سد را از دسترس خارج می‌کند، افزود: حدود دو ماه پیش حادثه‌ای سمت آبعلی اتفاق افتاد که تانکر ۵ تا ۶ هزار لیتری چپ شده و باعث شد که مخزن سرریز شود اما خوشبختانه به آبعلی نفوذ نکرد.

ارتقایی با اشاره به تمهیدات مناسب وزارت نفت برای تردد تانکرهای حاوی سوخت خاطرنشان کرد: وزارت نفت تمامی موارد ایمنی را برای تردد تانکر‌ها در مسیرجاده‌ها رعایت می‌کند اما با این حال اتفاقات این چنینی نیز رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در طول سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ بار حادثه آلودگی نفتی در سطح رودو سدهای اطراف تهران رخ داده تصریح کرد: آب و فاضلاب به محض مشاهده چنین حوادثی آب را قطع و از دسترس خارج می‌کند زیرا این آب دیگر به هیچ وجه قابل تصفیه نیست.

کد خبر : ۳۸۷۱۰۸