خبرگزاری کار ایران

مستخدمین حسینی در گفت‌وگو با ایلنا تاکید کرد:

کاهش سود بانکی کافی نیست/ اعتمادسازی برای حرکت منابع به سمت بورس فراهم شود

حیدر مستخدمین حسینی گفت: تا زمانی که واحدهای تولیدی از رکود خارج نشوند، وضعیت به گونه‌ای نخوهد بود تا مردم در بازار سرمایه حضوری جدی داشته باشند.

حیدر مستخدمین‌حسینی در گفتگو با خبرنگار ایلنا و در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر وضعیت بورس به گونه‌ای است که با کاهش نرخ سود بانکی این منابع به سمت بازار سرمایه حرکت کند؟ ، اظهار داشت: هم اکنون فعالین بورس ایران در شرایطی قرار دارند که اعتماد خود را نسبت به وعده‌های دولت از دست داده‌اند و باید مجددا اعتمادسازی صورت گیرد تا وضعیت بورس بهبود یابد.

وی با بیان اینکه هم اکنون فعالین بازار عزم دولت برای اعتمادسازی را نمی‌بینند ، گفت: طی سه سال گذشته بار‌ها وزیر اقتصاد عنوان کرده است که مردم به سمت خرید سهام حرکت کنند اما در این مدت حدود ۶۰ میلیارد دلار از سرمایه مردم در بورس کاسته شده است.

وی با اشاره به کاهش‌ نرخ سود بانکی افزود: اکنون واحدهای صنعتی کشور محصولات‌شان در انبار‌ها دپو شده است به گونه‌ای که در حال حاضر ۳ میلیون تن فولاد، ۴۰ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک و بیش از ۲۵ میلیون تن سیمان در انبار‌ها باقی مانده، ضمن اینکه ساخت و ساز پروژه‌های عمرانی به حداقل ممکن رسیده است.

این تحلیلگر اقتصادی تصریح کرد: تا زمانی که واحدهای تولیدی از رکود خارج نشوند وضعیت به گونه‌ای نخواهد بود تا مردم در بازار سرمایه حضوری جدی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه دولت، شورای بورس و سازمان بورس اوراق بهادار باید زمنیه اعتمادسازی را برای مردم فراهم کنند گفت: این ضرورت وجود دارد تا بازار پول و بازار سرمایه یکدیگر را همپوشانی کنند زیرا این دو بازار در مقابل هم نیستند و باید تکمیل کننده یکدیگر باشند.

وی افزود: با کاهش نرخ سود در شرایط اقتصاد کنونی این وجوه آزاد شده به سمت بازارهای دیگر مانند ارز و طلا حرکت خواهند کرد و برای حرکت این منابع به سمت بازار سرمایه تنها راه حل اعتمادسازی در بورس است.

کد خبر : ۳۸۲۶۵۲