خبرگزاری کار ایران

مدیر مصرف و نظارت بر کاهش آب بدون درآمد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

40هزار کیلومتر از شبکه آب‌رسانی کشور نیاز به بازسازی دارد

مدیر مصرف و نظارت بر کاهش آب بدون درآمد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ۴۰ هزار کیلومتر از شبکه آب‌رسانی شهری در کشور فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.

به‌گزارش ایلنا، "علی سیدزاده" در نشست بررسی شبکه توزیع آب بوشهر با بیان اینکه طول شبکه آب‌رسانی در شهرهای مختلف کشور ۱۴۲ هزار کیلومتر است، اظهار داشت: از این میزان شبکه آب رسانی ۴۰ هزار کیلومتر آن فرسوده است.

وی با بیان اینکه نوسازی و اصلاح شبکه آب‌رسانی در شهرها در اولویت است، اظهار داشت: برای بازسازی ۴۰ هزار کیلومتر شبکه آب‌رسانی فرسوده شهری در کشور به ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیر مصرف و نظارت بر کاهش آب بدون درآمد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به میزان هدررفت آب از شبکه‌های آب رسانی شهری گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده میزان هدررفت آب در شهرهای کشور ۲۶ درصد است که بخشی ظاهری و بخشی واقعی است.

سیدزاده با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوع برای بازسازی شبکه آب‌رسانی تدوین شده است، افزود: کنترل و پایش شبکه‌های آب‌رسانی، جلوگیری از صدمات به شبکه توزیع و توجه به استانداردهای بین‌المللی از جمله برنامه‌های مهم این شرکت برای تأمین آب است.

وی با اشاره به مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در طرح‌های آب‌رسانی در شهرها و روستاها خاطرنشان کرد: پس از برجام و برطرف شدن تحریم‌ها شرکت‌های خارجی برای مشارکت در طرح‌های آب‌رسانی اعلام آمادگی کردند که یک شرکت کره‌ای در بازسازی شبکه آب‌رسانی بوشهر مشارکت می‌کند.

 

کد خبر : ۳۷۷۷۰۶