خبرگزاری کار ایران

بیژن بیدآباد در گفت‌وگو با ایلنا :

بانک مرکزی سیاست کاهش نرخ سود را به ثمر نرسانده است

بیژن بیدآباد گفت: جهت‌گیری نرخ‌های بهره و تورم باید در جهت نرخ‌های تک رقمی باشد و علی رغم اینکه این سیاست را بانک مرکزی از اوایل سال گذشته آغاز کرده اما هنوز آن را به ثمر نرسانده است.

بیژن بیدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص کاهش نرخ سود بانکی اظهار داشت: تاکید بر کاهش نرخ سود بانکی موضوعی است که بارها و بارها تکرار شده است که خوشبختانه با سخنان مقامات بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی این موضوع را کاملا می توان درک کرد که جهت گیری ها در این راستا است .

وی افزود: جهت‌گیری نرخ‌های بهره و تورم باید در جهت نرخ‌های تک رقمی باشد و علی رغم اینکه این سیاست را بانک مرکزی از اوایل سال گذشته آغاز کرده اما هنوز آن را به ثمر نرسانده است.

این اقتصاددان با اشاره به اینکه باید ایران در شرایط ثبات سیاسی و اقتصادی قرار گیرد، گفت: ضرورت دارد تا نرخ‌های بهره و تورم تک رقمی شوند زیرا تک رقمی شدن نرخ‌ها‌ی بهره و تورم عملا  موجب ثبات می‌شود.

 وی خاطر نشان کرد: همچنین ریال ایران در برقراری ارتباط با ارزهای خارجی جایگاه بهتری را پیدا می کند و در نتیجه ایران در شرایط بهتری می‌تواند در ارتباط و تعامل با بازارهای بین‌المللی و  بازارهای مالی و ارزی قرار گیرد.

این اقتصاددان گفت: مسلما با کاهش نرخ سود بانکی، ایران می‌تواند در مبادلات و تجارت‌های خود نوسانات کمتری را شاهد باشد که همه اینها به مفهوم تثبیت اقتصاد در کشور خواهد بود.

کد خبر : ۳۷۵۸۰۳