خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس انجمن وارد کنندگان خودرو:

پرونده واردات خودور با ارز دارو همچنان باز است

پرونده واردات خودور با ارز دارویی یکی از جنجالی ترین پرونده های اقتصادی دولت قبل است که همچنان تکلیف آن روشن نشده است این در حالیست که انجمن به طور جدی پیگیر آن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کوروش مرشد سلوک نایب رئیس انجمن وارد کنندگان خودرو در نشست خبری نمایندگی شرکت تویوتا با اشاره به پرونده خودورهای وارداتی با ارز دارو اظهار داشت:انجمن به طور جدی پیگیر این قضیه است و مطابق آخرین اخباری که ما داریم این پرونده اکنون در کمیسیون 90 مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و هنوز نتیجه آن اعلام نشده اما همچنان باز است.

وی در مورد ارجاع این پرونده به دادسرای کارکنان دولت گفت:به ما چنین خبری نرسیده است و از اینکه در بخش حاکمیتی چه تصمیمی برای این پرونده گرفته اند اطلاعی نداریم تنها خبری که ما داریم هنوز تحقیقات این پرونده نهایی نشده و در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

وی در خصوص وضعیت بازار خودروهای وارداتی کشور گفت:با رفع تحریم ها بازار خودروهای وارداتی کمی رونق گرفته است و انتظار داریم با رفع مشکلات بانکی بتوانیم با تمامی برنده های خودرو سازی به طور مستقیم کار کنیم.

مرشد سلوک ادامه داد:ارتباط مستقیم با شرکت های مادر به عوامل سیاسی بستگی دارد به طور مثال آمریکا به سبب رابطه نه جندان خوبی که با ما دارد امکان مراودات مالی با آن سخت است از طرف دیگر به سبب رابطه خوبی که با چین داریم به راحتی با این کشور در زمینه خودور همکاری داریم و علاوه بر چین با سایر کشورها نیز به صورت مستقیم با کمپانی مادر در ارتباط هستیم و خودرو وارد می کنیم.

نایب رئیس انجمن وارد کنندگان خودرو ادامه داد:در سال 94 بین خودروهای وارداتی هیوندای با در اختیار گرفتن 36 درصد بازار ، بیشترین سهم را در بین اتوموبیل های خارجی داشت و بعد از آن کیا با 20 درصد، تویوتا و لکسوس با 16 درصد و رنو با 7 درصد در رتبه های بعدی بودند این در حالیست که در سال 95 سهم هیوندای و کیا در حال کاهش و تویوتا و لکسوس در حال افزایش است.

 

کد خبر : ۳۷۴۰۹۸