خبرگزاری کار ایران

در راستای جلوگیری از ورود و عرضه کالاهای بی کیفیت به کشور؛

امضای تفاهم‌نامه میان سازمان ملی استاندارد ایران و اموال تملیکی

امین دلیری در دیدار با پیروزبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، در راستای حفظ سلامت جامعه، تسهیل در روند تعیین و تکلیف کالاهای تحت تملک سازمان اموال تملیکی و جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت به چرخه مصرف تفاهم نامه ای به امضاء رساندند.

به گزارش ایلنا از سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تکمیلی دلیری اظهار داشت: تعامل مطلوب با سازمان های مرتبط با سازمان اموال تملیکی بالاخص سازمان ملی استاندارد موجب شد تا در راستای آسایش شهروندان و کنترل در مرغوبیت کالاهای وارد شده به کشور که به انحاء مختلف طبق قوانین در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می گیرد و به منظور جلوگیری از ورود کالاهای فاقد کیفیت و مضر برای سلامت جامعه تفاهم نامه ای منعقد کردند.

در این دیدار رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت: سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بعنوان سازمانی حاکمیتی در جهت شفافسازی در عملکرد، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حفظ سلامت و ایمنی آحاد مردم نقش مهمی را ایفا می کند و همواره تعاملات مطلوب و سازنده ای فی مابین دو سازمان وجود داشته و دارد که این تفاهم نامه نیز در جهت همکاری بیشتر حائز اهمیت می باشد.

 پیروزبخت افزود: شفاف سازی در عملکرد سازمان های همکار موجب کوتاه شدن فرآیندها، ورود کالاهای مرغوب به کشور،  بالا رفتن ریسک قاچاق می شود که این اقدام درنهایت با کاهش چشم گیر حجم قاچاق مواجه خواهد شد.

سازمان اموال تملیکی در جهت تعیین تکلیف صحیح و بموقع کالاهای تحت تملک خود و شفافسازی در روند امور با سازمان های غذا و دارو، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و دیگر دستگاه های همکار تفاهم نامه هایی منعقد کرده است.

کد خبر : ۳۶۵۲۳۸