خبرگزاری کار ایران

واعظی:

بزرگترین مرکز دیتای کشور ایجاد می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به انتخاب ساختمان مرکز مکانیزه پست برای ایجاد بزرگترین دیتا سنتر کشور اشاره کرد و گفت: برای این منظور به زودی بخشی از یک طبقه این ساختمان، در اختیار سازمان فناوری اطلاعات قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی امروز پنجشنبه در همایش تبیین سیاست‌های شرکت پست در سال 95، این اقدام را کمک قابل توجهی در راستای ایجاد سرویس های الکترونیکی پستی ذکر کرد و افزود: به این ترتیب، مسئولان شبکه پستی دیگر دغدغه ای برای اختصاص پهنای باند نخواهند داشت.

وی گفت: اقدام مهمی که شرکت پست انجام داده، تدوین برنامه های اقتصاد مقاومتی و ترسیم نقشه راه برای اجرای این برنامه ها است.

وزیر ارتباطات افزود: امسال در شرکت پست، سال تحول و اقتصاد مقاومتی است و باید با قوت برنامه های آن را ادامه داد و بر اساس آن خدمات مختلفی را تعریف و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی سهم بیشتری در ایجاد اشتغال فراهم کرد.

واعظی به درآمد و نفوذ برخی از ادارات پست دنیا اشاره کرد و افزود: در برخی کشورها، ادارات پست رقابت زیادی با بخش خصوصی و دیگر سازمان ها دارند؛ به نحوی که میزان نفوذ خدمات پستی در این جوامع با هیچ یک از دیگر سازمان های خدماتی قابل قیاس نیست.

وی همچنین خواستار تقویت بخش بین الملل شرکت پست شد و گفت: اداره بین الملل باید با مطالعه در خدمات پستی کشورهای موفق و ارائه ترجمه خوب از پژوهش‌های انجام شده در این کشورها، به مقایسه و تحقیق بپردازد و به بخش فنی برای بومی سازی خدمات کمک کند.

واعظی در مورد دولت الکترونیک و نقش مهمی که پست در استقرار آن دارد، اظهار کرد: شرکت پست مهمترین بخش در تحقق و استقرار دولت الکترونیک در کشور است و این امر بدون حضور پست محقق نخواهد شد.

وی همچنین سرمایه گذاری در تجارت الکترونیک از سوی پست را اقدامی بسیار ارزشمند و خوب توصیف کرد که از منظر اجتماعی و اقتصادی برای این شبکه سود و منفعت خواهد داشت.

کد خبر : ۳۶۱۷۲۸