خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پست خبرداد:

گامی بلند در کارآفرینی و اشتغالزایی با همکاری بخش خصوصی

حسین مهری در ارتباط با فعالیت های پست در بخش اشتغالزایی اظهار کرد: با وجود خدمات متعددی که پست طراحی کرده است شغل های زیادی با همکاری بخش خصوصی ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ حسین مهری، مدیرعامل شرکت پست در ارتباط با فعالیت های مربوط به اشتغالزایی و کارآفرینی شرکت پست گفت: در بحث کارآفرینی و اشتغال زایی دولت کنونی تأکید بر این است که کار تصدی گری کنار گذاشته شود و دولت بستر ساز اشتغال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شود.

مهری بیان کرد: تمام طرح ها و سرویس هایی که در این دو سال گذشته در شرکت پست به عملیاتی شدن رسیده است با دخالت مستقیم و ایجاد فضای مناسب برای بخش خصوصی انجام شده است که این همان سیاست اصلی دولت است که از بزرگتر شدن بدنه دولت جلوگیری می کند.

وی همچنین افزود: ما نباید مانع اشتغال زایی شویم؛ به طور مثال در بخش خدمات ویژه شهروندی شغل های زیادی ایجاد کردیم که همه این شغل های ایجاد شده به صورت یک نیاز برای هر شهروند بوده است.

مهری در ادامه توضیح داد: بحث های دیگری نیز وجود دارد از جمله اقداماتی که در راه اندازی خرید و فروش اینترنتی داخلی و برون مرزی انجام شده است و در کنار آن پست پخش ما که این موارد تعداد زیادی نیرو لازم دارد و از کارهای فیزیکی به حساب می آیند و تمام این موارد بدون دخالت بخش خصوصی امکان پذیر نبوده است.

مدیرعامل پست خاطرنشان کرد: با ایجاد سرویس خدمات ویژه شهری که مشاغل زیادی نیز با به وجود آمدن آن ایجاد شد پست گام بزرگی در بحث اشتغال زایی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برداشته است؛ لازم به ذکر است که در سرویس خوش مشتریان می توانند با تماس با شماره تلفن سه رقمی 193 از خدمات متنوع سرویس خوش با تعداد نیروی مناسب جذب شده از خدمات بهره مند شوند.

 مهری همچنین با اشاره به  این که کال سنتر موجود در این سرویس امکان پاسخگویی همزمان به 9هزار نفر در لحظه را دارد اضافه کرد: خدمت رسانی در این سرویس همانطور که گفته شد  با همکاری بخش خصوصی و با به کارگیری 40 هزار نفر پیک موتوری و 20 هزار دستگاه وانت بار در زمینه تحویل مرسوله در محل و توزیع در مکان موردنظر، تامین اقلام درخواستی مشتریان و تحویل درب منزل و سایر خدمات متنوع دیگر انجام خواهد شد.

وی در پایان با بیان هدف های بزرگ پست در ایجاد اشتغال و ورود بخش خصوصی به بازار کار مربوط به پست تأکید کرد: در حال حاضر حمل و نقل در خطوط فرعی را به بخش خصوصی واگذار کردیم و در کنار آن علاقه مند هستیم تا نمایندگی روستاها را نیز با توسعه به بخش خصوصی واگذار کنیم.

کد خبر : ۳۳۱۶۷۶