خبرگزاری کار ایران

اختصاص 28هزار میلیارد ریال برای توسعه روش های نوین آبیاری

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص 28 هزار میلیارد ریال اعتبار برای بهره وری مناسب و مصرف بهینه آب کشاورزی با توسعه روش های نوین آبیاری در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی مراد اکبری عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از اجرای طرح تجهیز اراضی کشاورزی استان ایلام به سیستم های نوین آبیاری در منطقه دهلران گفت: این اعتبار امسال و با هدف بهره وری مناسب و بهینه کردن مصرف آب کشاورزی برای توسعه روش های نوین آبیاری در سطح 400 هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور هزینه می شود.

وی با بیان اینکه از این میزان اعتبار، 500 میلیون دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص می یابد، اظهار کرد: عملیات اجرایی تجهیز 400 هزار هکتار اراضی کشاورزی از ابتدای امسال آغاز و در مدت 2 سال به بهره برداری می رسد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی به کمبود ذخایر آب کشاورزی در کشور نیز اشاره کرد و اجرای سیستم های میکرو در سطح مزارع به منظور بهینه کردن مدیریت مصرف آب را رویکرد اصلی وزارت جهاد کشاورزی در سالجاری دانست.

اکبری از آغاز عملیات اجرایی پروژه های عظیم آب و خاک در استان ایلام نیز خبر داد و افزود: برای طرح احیا، تجهیز و نوسازی 550 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دو استان ایلام و خوزستان بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال هزینه می شود.

وی به سرمایه گذاری دولت در پروژه های رودخانه های خروجی کشور اشاره کرد و یادآور شد: امسال در شهرستان های دهلران، مهران، ایوان و چرداول در استان ایلام بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال در حوزه رودخانه های خروجی هزینه می شود که با اجرای سامانه گرمسیری توامان بیش از 100 هزار هکتار اراضی دیم این استان به سیستم های آبیاری مدرن تجهیز خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد با صرف این میزان اعتبارات نه تنها در مصرف بهینه آب مدیریت مناسبی صورت گیرد بلکه اقدامات قابل توجهی نیز در جهت توسعه و رونق کشاورزی استان ایلام به عمل آید.

کد خبر : ۳۵۷۴۳۶