خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

تصویب فایناس یکپارچه سازی شالیزارهای گیلان در شورای اقتصاد

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۸۲۹

پرهیز از دوگانگی و موازی کاری در گسترش صنایع تبدیلی و انجام تخصصی امور از مزایای اجرای این قانون است.

طرح سرمایه گذاری خارجی برای تجهیز و نوسازی شالیزارهای گیلان در شورای اقتصاد مجوز گرفت.
به گزارش ایلنا از رشت، محمد علی نجفی در دیدار با معاون آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: با استفاده از اعتبارات فایناس طرح تجهیز و نوسازی ۵۵ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان در مدت ۳ سال اجراء می‌شود.
وی با بیان اینکه تاکنون فقط ۶۸ هزار هکتار شالیزار گیلان تجهیز و نوسازی شده‌اند گفت: از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار استان ۱۸۰ هزار هکتار قابلیت تجهیز و نوسازی دارد.
استاندار گیلان گفت: کاهش هزینه‌های تولید، مدیریت آبیاری بویژه در زمان کم آبی، افزایش بهره وری و تولید محصول از مزایای اجرای این طرح است که ضرورت انجام آن را اجتناب ناپذیر کرده است.
وی با بیان اینکه طرح تجهیز و نوسازی ویکپارچه سازی شالیزار‌ها از دههٔ ۷۰ آغاز و به کندی پیش می‌رود گفت: یکی از دلایل کندی اجرای این طرح نبود اعتبارات کافی است که با استفاده از فاینانس این مشکل حل خواهد شد.
سجادی معاون آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست با اشاره به ردیف ملی ۳ میلیارد ریالی برای اجرای آبیاری تحت فشار در کشور گفت: در قانون بودجهٔ امسال هزار میلیارد ریال دیگر به این اعتبارات افزوده شد.
سجادی همچنین با اشاره به تصویب طرح انتراع سیاستگذاری صنایع تبدیلی از وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس قانون سیاستگذاری این بخش به وزارت جهاد کشاورزی بازگشت.
وی گفت: پرهیز از دوگانگی و موازی کاری در گسترش صنایع تبدیلی و انجام تخصصی امور از مزایای اجرای این قانون است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز