خبرگزاری کار ایران

آلبرت بغازیان :

پرداخت یارانه به واحدهای تولیدی فساد زیادی در پی دارد

بهترین راه حل برای واحدهای تولیدی ارائه وام های ارزان است تا این واحدها بتوانند با هزینه کمتری به تولید بپردازند.

آلبرت بغازیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد کاهش نرخ سود بانکی گفت: کماکان مشکل عدم رعایت نرخ سود مصوب از سوی برخی از بانکها وجود دارد و طی سالیان گذشته نیز شاهد آن بودیم که بانکها از نرخ سود پایین تبعیت نکردند و نرخی بالاتر از نرخ مصوب به مشتریان خود پیشنهاد دادند .

وی افزود: با این رویه بانکهایی که نرخ سود پایین تر را پرداخت می کنند سرشان کلاه خواهد رفت زیرا منابع شان کمتر می شود .

این کارشناس ارشد اقتصادی با بیان اینکه تنها راهکار تعهد اخلاقی است افزود: موضوع نظارت از سوی بانکها و بانک مرکزی همواره مطرح بوده است اما تا چه میزان می‌توان بر روی عملکرد و تخلف بانکها نظارت داشت؟

وی تصریح کرد: بنده با اکثر بانکها مذاکراتی داشته ام اما در این مدت تنها بانکی که به اعتقاد بنده در خصوص کاهش معوقات و بدهی های خارجی عملکرد خوبی داشته بانک ملت بوده است که این موضوع هم در هیات مدیره قبلی و هم در هیات مدیره فعلی این بانک کاملا مشهود است.

آلبرت بغازیان همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا شما با پرداخت یارنه به تولید موافق هستید یا خیر؟ گفت: مکانیسم اجرایی پرداخت یارانه تولید بسیار سخت است و با موضوع پرداخت یارانه به مردم فرق دارد زیرا پرداخت یارانه به مردم از طریق ارائه کارت ملی به راحتی صورت می گیرد اما پرداخت یارانه به واحدهای تولیدی موضوعی متفاوت است و باید یارانه به واحدهای تولیدی پرداخت شود که دارای پروانه کسب هستند و ظرفیت تولیدشان مشخص است.

وی با بیان اینکه پرداخت یارانه تولید فساد زیادی در پی دارد افزود: دادن یارانه به صورت مستقیم به واحدهای تولیدی امکان پذیر نیست .

بغازیان خاطر نشان کرد: بهترین راه حل برای واحدهای تولیدی ارائه وام های ارزان است تا این واحدها بتوانند با هزینه کمتری به تولید بپردازند.

کد خبر : ۳۵۵۰۴۳