خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت:

بازگشت تحریمهای ایران یک موضوع آکادمیک است

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از برطرف شدن تحریم بیمه کشتیرانی خبر داد و گفت: موضوع بازگشت تحریمهای ایران به نظر ما، تنها یک موضوع آکادمیک است.

به گزارش ایلنا، امیرحسین زمانی نیا در دیدار با استفان میشیل، مدیرخاورمیانه و شمال آفریقای توتال با بیان این که مسائل بانکی و بیمه های کشتیرانی برطرف شده است، اظهار کرد: همه شرایط برای حضور شرکتهای خارجی از جمله توتال در ایران فراهم شده است.

وی به موضوع بازگشت تحریمها که سبب نگرانی شرکتهای خارجی برای سرمایه گذاری در ایران شده است، اشاره کرد و گفت: موضوع اسنپ بک (SNAP BACK) یعنی بازگشت تحریمها، موضوع بازگشت تحریمهای ایران به نظر ما، تنها یک موضوع آکادمیک است و از نظر عملیاتی هیچگاه و تحت هیچ شرایطی به نفع ایران و کشورهای ١+٥ نیست که تحریمها بار دیگر بازگردند.

زمانی نیا به همکاری صنعت نفت ایران با شرکت توتال در گذشته اشاره کرد و با بیان این که همکاری با این شرکت در پساتحریم گسترش پیدا می کند، یادآور شد: این که شرکت توتال به عنوان نخستین شرکت اروپایی، نفت خام از ایران برداشت کرده است نشان از آینده مثبت همکاریهای انرژی ایران و اروپا دارد.

معاون وزیر نفت با بیان این که ظرفیت زیادی برای همکاری صنعت نفت با این شرکت فرانسوی وجود دارد، یادآور شد: توتال همچنین می تواند در بخش پتروشیمی ایران که در طول ١٠ سال آینده به ٨٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد، حضور یابد و سرمایه گذاری کند.

 

کد خبر : ۳۵۴۰۰۱