خبرگزاری کار ایران

اکوادور مشتری نفت خام ایران شد/ ایران در اکوادور پالایشگاه می‌سازد

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از تشکیل کمیته مشترک انرژی میان ایران و اکوادور در آینده ای نزدیک خبرداد و گفت: این کشور آمریکای لاتین خواستار مشارکت ایران در ساخت پالایشگاه است.

به گزارش ایلنا، امیرحسین زمانی نیا پس از دیدار با آنجولینا تورال، معاون وزیر بخشهای راهبردی اکوادر  با اشاره به این که ایران و اکوادر روابط سیاسی خوبی دارند و به دنبال گسترش روابط خود در زمینه نفت و گاز هستند، تصریح کرد: این کشور علاقه مند به دریافت نفت خام از ایران است.

وی درباره این که این کشور خواستار دریافت چه میزان نفت خام از ایران است، عنوان کرد: در این دیدار آنها آمادگی خود را برای دریافت نفت خام از ایران اعلام کردند، اما مقدار آن به مذاکرات بیشتر نیازمند است.

معاون وزیر نفت ساخت پالایشگاه را دیگر محور این دیدار اعلام کرد و با بیان این که این کشور علاقه مند به مشارکت ایران در ساخت پالایشگاه دراین کشور است، اظهار کرد: این کشور به دنبال توسعه و افزایش ظرفیت پالایشی خود است و از ایران درخواست کرده در این زمینه مشارکت کند.

به گفته وی، قرار است ساخت و افزایش ظرفیت پالایشی در این کشور با سرمایه چین انجام شود.

وی از تشکیل کمیته انرژی بین دو کشور خبر داد و با بیان این که قرار است در این کمیته جزئیات همکاری دو کشور مورد بررسی قرار گیرد، یادآور شد: وزارت نفت آمادگی خود را برای ساخت پالایشگاه و صادرات نفت خام و صادرات محصولات پتروشیمی به این کشور اعلام کرده است.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت درباره این که این کمیته چه زمانی تشکیل می شود، تصریح کرد: قرار است اعضای این کمیته از طریق دیپلماتیک انتخاب شود.

در دیدار امروز معاون وزیر نفت با هیئت اکوادر علاوه بر معاون وزیر بخشهای راهبردی اکوادر، وزیر تجارت خارجی، معاون رئیس بانک مرکزی و معاون وزیر انرژی این کشور نیز حضور داشتند.

آنجولینا تورال، معاون وزیر بخشهای راهبردی اکوادر همچنین پس از این دیدار قرار است با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، ولی ا.. سیف، رئیس کل بانک مرکزی و محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت و معدن و تجارت دیدار و گفتگو کند.

 

کد خبر : ۳۴۳۲۸۲