خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان هواپیمایی کشوری در گفت وگو با ایلنا:

راه‌اندازی 4 ایرلاین جدید/ دو شرط تاسیس ایرلاین ایرانی- خارجی

معاون عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در یک سال گذشته با انبوه تقاضا برای راه اندازی شرکت هواپیمایی مواجه شدیم، گفت: 4 شرکت هواپیمایی جدید در ماه های ابتدایی سال 95 وارد ناوگان هوایی خواهد شد.

محمدخداکرمی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: از میان درخواست های تاسیس شرکت هواپیمایی جدید، 4 درخواست جدی است که البته هیچ یک از این شرکت تا در سال جاری موفق به طی کامل روند دریافت مجوزهای سازمان هواپیمایی نشند.

وی افزود: به احتمال قوی این شرکت ها در ماه های ابتدایی سال آینده راه اندازی می شوند.

معاون سازمان هواپیمایی با بیان اینکه قوانین اجازه تاسیس ایرلاین ایرانی- خارجی را می دهد، گفت: طبق قوانین بالاسری با دو شرط امکان تاسیس شرکت هواپیمایی با مالکیت ایرانی و خارجی وجود دارد؛ اول اینکه بیش از 50 درصد سهام آن ایرانی باشد و دوم اینکه این شرکت در ایران به ثبت برسد.

خداکرمی درباره تاسیس شرکت هواپیمایی ایرانی- چینی "فلای قشم" گفت: به طور قطع سازمان منطقه آزاد قشم تا رعایت دو شرط گفته شده، اجازه راه اندازی این ایرلاین را با مشارکت چینی ها خواهد داشت اما هنوز درخواست رسمی به سازمان هواپیمایی برای راه اندازی این ایرلاین ارسال نشده است.

وی تاکید کرد: تاسیس ایرلاین ایرلانی با مشارکت خارجی ها تنها شامل مناطق آزاد نمی شود و سرمایه گذاران سایر مناطق هم می توانند از این راهکار برای سرمایه گذاری در صنعت هوانوردی استفاده کنند. معتقدم به شرط رعایت تمام قوانین و ضوابط استفاده از مشارکت های خارجی راهکاری خوبی برای رسیدن به کفایت سرمایه تاسیس شرکت هواپیمایی است.    

کد خبر : ۳۵۲۶۲۴