خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

رشد ۵. ۶ درصدی صنعت در سال۹۳ /صادرات ۵۰ درصد خودروهای تولیدی به بازارهای جهانی

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۸۴۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۵۰ درصد خودروهای تولیدی باید براساس طراحی و ساخت داخل عرضه شود و ۵۰ درصد نیز با برندهای خارجی راهی بازارهای صادراتی شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران اظهار داشت: علی‌رغم رشد منفی صنعت در سال‌های ۹۱ و ۹۲ توانستیم در سال ۹۳ به رشد ۵. ۶ درصدی برسیم و در این افزایش رشد صنعت خودرو تاثیر بسزایی داشت.

محمدرضا نعمت‌زاده ادامه داد: ۴۰ درصد از رشد اقتصادی کشور ناشی از بخش صنعت بوده که این امر مهم بودن این حوزه را نشان می‌دهد.

وی یکی دیگر از دلایل مهم بودن بخش صنعت را سهم آن در ارزش افزوده کشور دانست و گفت: در سال ۹۲ با مشارکت خودروسازان و قطعه‌سازان برنامه راهبردی ۱۰ ساله صنعت خودرو تدوین شد که هم اکنون دو سال از آن می‌گذرد و توانسته‌ایم در این مدت به بخشی از اهداف خود دسترسی پیدا کنیم.

وی افزود: براساس این برنامه ما بعد از ۱۰ سال رتبه اول در منطقه، رتبه پنجم در آسیا و رتبه یازدهم در دنیا را کسب خواهیم کرد.

نعمت‌زاده با اشاره به پیش‌بینی تولید ۳ میلیون خودرو سبک در این برنامه گفت: براساس برنامه راهبردی صنعت خودرو تولید ۱۲۰ هزار دستگاه خودروی تجاری سنگین نیزپیش‌بینی شده و برای خودروهای سواری صادرات یک سوم تولیدات و برای خودروهای سنگین صادرات یک چهارم تولیدات پیش بینی شده است.

نعمت‌زاده اظهار داشت: براساس این برنامه ۵۰ درصد خودروهای تولیدی باید براساس طراحی و ساخت داخل عرضه شود و ۵۰ درصد نیز با برندهای خارجی راهی بازارهای صادراتی شوند.

وزیر صنعت با اشاره به سهم ۳ درصدی تحقیق و توسعه در هزینه شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی گفت: سرمایه‌گذاری مشارکت و توسعه صادرات در این برنامه هدفگذاری شده و تولید خودروهای برقی و هیبریدی در اولویت کاری قرار گرفته است و ما امیدواریم با حمایت جدی دولت و مجلس شاهد اجرای کامل سند راهبردی صنعت خودرو باشیم و با جذب سرمایه خارجی و حمایت مردم در خرید و مصرف خودروهای داخلی بتوانیم اهداف خود را در این زمینه تحقق ببخشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز