خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر صنعت:

از حضور شرکت‌های آمریکایی استقبال می‌کنیم

ما با مردم آمریکا مشکلی نداریم و هر شهروند و مجموعه اقتصادی این کشور که قوانین و اصول کشور ما را رعایت کند؛ می‌تواند در ایران حضور داشته باشد و ما هم از این امر استقبال می‌کنیم.

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی در گفتگو با ایلنا؛ درخصوص حضور صنایع آمریکایی و خودرو سازان این کشور گفت: بعد از توافق هسته‌ای با ۵+۱ فضای سیاست خارجی ما باز شد و حضور هیئت‌های مختلف تجاری در ایران و ابراز تمایل تمامی آن‌ها برای سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی در کشورمان نشان از تمایل جهانی برای مشارکت در اقتصاد کشور را دارد.

علی محمد گودرزی افزود: ما با مردم آمریکا مشکلی نداریم و هر شهروند و مجموعه اقتصادی این کشور که قوانین و اصول کشور ما را رعایت کند می‌تواند در ایران حضور داشته باشد و ما هم از این امر استقبال می‌کنیم.

مدیر روابط عمومی سومین همایش بین‌المللی صنعت خودور تصریح کرد: حضور ۱۲۱ شرکت خارجی و ۳۱۵ کار‌شناس خارجی در این همایش نشان می‌دهد که دنیا برای حضور در ایران و خصوصا صنعت خودور سازی تمایل دارد. این شرکت‌ها از کشورهایی همچون اتریش، بلژیک، آلمان فرانسه، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی و سایر کشورهای مطرح در خودورسازی و قطعه‌سازی هستند.

وی افزود: سرمایه‌گذار خارجی به دنبال جایی است که پس از بررسی بازار به راحتی پول خود را به آن کشور بیاورد و سود حاصل از سرمایه‌گذاری خود را بدون هیچ استرس و نگرانی دریافت کند که این امر نیازمند حذف برخی قوانین بوروکراتیک دست و پا گیر اداری است که این وزارتخانه به دنبال رفع آن است و تا به امروز اقدامات قابل توجه‌ای را در این خصوص انجام داده است.

کد خبر : ۳۵۱۳۴۲