خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه تدبیر و توسعه:

حمایت مجلس اعتدالی از 42 میلیون سهامدار عدالت

رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی گفت: از اولویت‌های اول و مهم مجلس اعتدالی آینده، پیشنهاد احقاق‌حقوق بیش از 42 میلیون نفر از سهامداران سهام‌عدالت است.

به گزارش ایلنا، رحمان مخاطب با بیان این مطلب اظهار داشت: مجلس اعتدالی آینده 42 میلیون نفر سهامداران سهام عدالت را حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌ها و موضوعات مهم مردم و دغدغه‌های مقام معظم رهبری که انجام نشده سهام عدالت است، تصریح کرد: متاسفانه در مجلس فعلی به صورت جدی پیگیر این موضوع نشدند و فقط در حد تذکر یک یا دو نماینده به آن پرداخته و جنجال‌سازی شد که با گرفتن امتیاز موضوع به فراموشی سپرده شد.

مخاطب افزود: بیش از 42 میلیون نفر دارای سهام عدالت هستند که از زمان دولت هشتم شروع و در دولت نهم به دستور مقام معظم رهبری عملیاتی شد.

رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی با بیان اینکه اوراق صادر  شده سهام  عدالت در راستای اجرای اصل 44 قانون‌اساسی به اقشار کم درآمد جامعه و در اختیار سهامداران قرار گرفت، اظهار کرد: به دلیل عدم اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی این موضوع مهم  که بخش عمده‌ای از اقتصاد ملی را در بر می‌گیرد می‌تواند بعد از گذشت 10 سال که عمدتا اقساط به دولت پرداخت شده و به زودی آزادسازی خواهد شد، یکی از چالش‌های اساسی در عرصه اقتصادی کشور خواهد بود که در این رابطه برنامه مفصلی تنظیم شده و در مجلس آتی به آن پرداخته خواهد شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اتمام بدهی سهامداران در آینده‌ای نزدیک و آزاد شدن سهام و چند برابر شدن ارزش واقعی آن، سهامداران باید مراقب سوداگران و سودجویان باشند و اقدام به فروش سهام خود نکنند.

مخاطب با تاکید بر اینکه از اولویت های اول و مهم مجلس اعتدالی آینده احقاق حقوق بیش از 42 میلیون نفر از سهامداران سهام عدالت می باشد بیان داشت: این ثروت عظیم که متعلق به این قشر می باشد و در اختیار سهامداران قرار خواهد گرفت، موجبات محرومیت‌زدائی و مشارکت سهامداران در اقتصاد مردمی را در سطح گسترده فراهم خواهد ساخت.

کد خبر : ۳۴۹۵۶۲