خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

افتتاح دو طرح بزرگ آب‌رسانی به قم در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۷۵۶

وزیر نیرو در جلسه شورای اداری قم از افتتاح دو طرح بزرگ آب‌رسانی قم در آینده نزدیک خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، حمید چیت‌چیان در جلسه شورای اداری استان قم که با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در محل استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: امروز با حضور دکتر جهانگیری تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 3 قم به بهره‌برداری رسید و با بهره‌برداری آن بیش از 50 درصد جمعیت قم را تحت پوشش قرار گرفت که البته با تکمیل شبکه‌های فرعی فاضلاب این میزان به 60 درصد افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: این تصفیه‌خانه مجهز به سامانه تولید برق از گاز حاصل از تصفیه فاضلاب است که 70 درصد برق مورد نیاز این تصفیه‌خانه از فرایند تصفیه و تولید گاز حاصل از لجن تامین می شود و لجن‌های خشک شده نیز به مصرف کود کشاورزی می‌رسد.

وزیر نیرو با اشاره به آثار مثبت این تصفیه‌خانه در ارتقای سطح بهداشتی شهر قم ادامه داد: این طرح و دو طرح کنترل هوشمند کمی و کیفی آب شرب قم که امروز افتتاح شد، از نظر ارتقای سطح بهداشت، محیط زیست و بهیود شرایط زندگی مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

چیت‌چیان ادامه داد: مرکز پایش و راهبری هوشمند آب و فاضلاب قم دارای پیشرفته‌ترین مجموعه آزمایشگاهی در کشور که در سفر امروز به بهره‌برداری رسید.

وزیر نیرو از افتتاح دو طرح بزرگ آب رسانی به قم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این دو طرح شامل انتقال آب از سرشاخه‌های دز و همچنین راه‌اندازی تصفیه‌خانه بزرگ آب قم است که هم‌اکنون در مراحل نهایی احداث قرار دارند.

او ادامه داد: این دو پروژه با اعتبار بانک توسعه اسلامی در شهر قم در حال احداث است.

بر اساس این گزارش، در این نشست "محمدرضا نعمت‌زاده" وزیر صنعت،‌معدن و تجارت، "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و " سید مهدی صادقی" استاندار قم حضور داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز