خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به سوال ایلنا:

فراخوان عمومی بین‌المللی سرمایه‌گذاری فاز 3 بندر شهید رجایی

محمد سعیدنژاد: در حوزه سرمایه‌گذاری در فاز 2 و 3 بندر شهید رجایی پیشنهاداتی داده شده و در حال فراهم و تامین مدارک برای یک فراخوان عمومی بین‌المللی مناقصه سرمایه‌گذاری در فاز 3 بندر شهید رجایی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سعیدنژاد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایلنا درباره دستاوردهای سفر به فرانسه و ایتالیا گفت: در ایتالیا دو یادداشت تفاهم بین سازمان بنادر ایران و طرف دیگر به امضا رسید که یکی از موضوعات این تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بندر تریست ایتالیا با بندر شهید رجایی ایران بود.

وی افزود: بندر تریست یکی از بزرگترین بنادر ایتالیا است که پیش از این مسئولان این بندر به ایران رفت و آمد داشتند و تقاضای افزایش ارتباط بین این بندر و بندر شهید رجایی را دادنند.

سعیدنژاد با اشاره به مزیت خواهرخواندگی این دو بندر اظهار داشت: این دو بندر پس از امضای یادداشت تفاهم‌نامه در زمینه انتقال تکنولوژی، آموزش و فعالیت‌های مشترک بازرگانی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: دیگر سندی که در ایتالیا امضاء شد درباره همکاری برای افزایش ایمنی در بنادر بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ورود لاینرهای خارجی به ایران در حال افزایش است ادامه داد: تعداد لاینرهایی که به بنادر ایران ورود کرده‌اند بیشتر از 18 لاینر است و هر روز هم تعداد این خطوط کشتیرانی در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: باتوجه به افزایش درخواست لاینرها برای ورود به بنادر ایران، باید بنادر کشورمان بویژه بندر شهید رجایی را به امکانات و تجهیزات بیشتری مجهز کنیم.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا تقاضای جدید سرمایه‌گذاری در بنادر ایران هم مطرح است گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری در فاز 2 و 3 بندر شهید رجایی پیشنهاداتی داده شده و در حال فراهم و تامین مدارک برای یک فراخوان عمومی بین‌المللی مناقصه سرمایه‌گذاری در فاز 3 بندر شهید رجایی هستیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال ایلنا باتوجه به افزایش درخواست سرمایه‌گذاری در بنادر ایران موضوع سرمایه‌گذاری در بندر چابهار از سوی کشورهای اروپایی مطرح است گفت: تقریبا قرارداد با هندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار نهایی شده و در حال تنظیم قرارداد نهایی هستیم. مانعی که باعث می‌شود این قرارداد را به صورت رسمی اعلام نکنیم این است که این قرارداد باید در دولت هند به تصویب برسد و اعلام موافقت رسمی دولت هند را به ما بدهند.

وی افزود: پیش از این دولت هند به هیات مذاکره‌کننده اجازه سرمایه‌گذاری 85 میلیون دلاری را در بندر چابهار و عقد قرارداد سرمایه‌گذاری برای این بندر را داده بود. همین قرارداد باید به تصویب دولت هند برسد و اعلام رسمی شود.

کد خبر : ۳۴۳۴۷۹