خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت ۱۲ بهمن:

دنیا قدرت ایران را پذیرفت / آغاز دوره تمدن ایران شهری

asdasd
کد خبر : ۳۴۳۲۰۳

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه پیروزی ایران برای هیچ منطقه‌ای تهدید محسوب نخواهد شد گفت: قراردادهای منعقد شده در سفر به اروپا قراردادهای تجاری نیستند بلکه نشان دهنده این است که دنیا قدرت و ثبات ایران را پذیرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی در مراسم سی و هفتمین سالگرد ورود رهبر انقلاب به میهن در فرودگاه مهرآباد با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس سازمان انرژی اتمی و خانواده رهبر انقلاب با بیان اینکه افتخار می‌کنیم همچنان زیر سایه رهبری‌های خردمندانه رهبر انقلاب هستیم گفت: قطعا پیروزی انقلاب خیزش مجدد برای شکل‌گیری تمدن ایرانی اسلامی است و آغاز دوره جدیدی در تاریخ ایران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با  توجه به ویژگی‌های استقلال‌طلبانه و ضد استبدادی انقلاب و رهبری با مشکلات درونی و بیرونی زیادی مواجه شدیم اظهار کرد: بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب هشت سال جنگ بر ما تحمیل شد و مشکلات دیگری در آن شرایط اضافه شد اما با تمام این حرف‌ها ملت ایران توانست راه خود را ادامه دهد و از آزمون جنگ سرافراز بیرون آمد و دوران توسعه ایران پس از جنگ شروع شد.

وزیر راه وشهرسازی افزود: اما بلافاصله شاهد بروز مشکلات بیرونی و برخی بی‌تدبیری‌ها و تشدید تحریم‌ها بودیم.

آخوندی ادامه داد: نتیجه این اقدامات استکبار جهانی سختی‌هایی فراوان برای ملت ایران بود و کشورهای همجوار از این موقعیت استفاده کردند و نتیجه آن توسعه کشورهای همجوار بود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه انشاله یک دوره مجدد از شکوفایی تمدن ایران شهری با تمسک به انقلاب اسلامی آغاز خواهیم کرد گفت: فهم من از آنچه که در برجام و پسابرجام رخ داد این است که ایران همواره نقطه تعادل در منطقه خاورمیانه بوده و هر چند که برخی از قدرت‌های جهانی قصد خروج این نقطه تعادل از ایران را داشتند اما ایران مجددا به نقطه تعادل در منطقه برگشت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بازگشت نقطه تعادل منطقه یک بازگشت پایدار است چرا که بازگشت به این نقطه تصنعی نیست وبلکه کاملا طبیعی است و معتقدم اتفاق بسیار بزرگی در منطقه رخ خواهد داد.

آخوندی با اشاره به عقد قرارداد خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس اظهار داشت: در قرارداد خرید 118 فروند هواپیما که بر مبنای تامین مالی از خود شرکت تولید کننده و در بازه زمانی پرداخت اقساط حداقل 16 ساله یک قرارداد تجاری نیست بلکه مفهوم این قرارداد این است که دنیا به اینکه ایران نقطه تعادل منطقه است پی برده است.

وی با بیان اینکه دنیا یکبار دیگر پایداری انقلاب اسلامی را به رسمیت شناخت ادامه داد: این قراردادها نشان از تغییر نگاه جهانی به انقلاب اسلامی است که آن را مدیون امام  هستیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به یادداشت تفاهم‌نامه توسعه فرودگاه حضرت امام (ره) گفت: دوره بازگشت سرمایه این یادداشت تفاهم 20 ساله است و این به مفهوم این است که دنیا به ثبات اقتصادی ایران در 20 سال آینده ایمان دارد.

وی تاکید کرد: این قراردادها تجاری نیست بلکه پذیرش ثبات و قدرت ایران در جهان است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اینکه جاده ابریشم، نماد ایران شهری زمانی از ایران عبور می‌کرد تصادفی نبود و عبور  این جاده اقتصادی از ایران به دلیل موقعیت استراتژیک کشورمان است و ما به دنبال بازآفرینی جاده ابریشم نوین در روزگار نوین هستیم.

آخوندی اظهار داشت: به زودی  ایران به عنوان مرکز هوایی در منطقه شناخته می‌شود و ایران مرکز جاده‌ای، ریلی، دریایی، فرهنگی و اقتصادی در منطقه خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به برکت تمام پایمردی‌های ملت ایران و به برکت تلاش فرزندان ایران درحوزه‌های مختلف اقتصادی،‌آموزشی، سیاسی یکبار دیگر ایران و انقلاب اسلامی و تمدن ایران شهری را مبتنی بر سرافرازی و ثبات بازخوانی خواهیم کرد گفت: آغوش مهر ایران به تمام ملت‌های منطقه باز است و ما به مسئولیت‌های منطقه‌ای خود واقف هستیم.

وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: امنیت ایران به امنیت کشورهای منطقه گره خورده است و طراحی شرایط جدید بر مبنای امنیت منطقه و معامله برد ـ برد است.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه پیروزی ایران در حوزه‌های مختلف برای هیچ منطقه‌ای تهدید نیست گفت: امیدوارم شاهد آینده درخشان ایران باشیم و راه امام را زنده نگه داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز