خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

رسیدگی به موضوع افزایش قیمت بلیت قطار در جلسه آینده هیات‌دولت / فرانسوی‌ها ایستگاه دوم راه‌آهن‌تهران را می‌سازند

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه موضوع افزایش 8 درصدی قیمت بلیت قطار قانونی است، گفت: اختلاف‌نظر بین راه‌آهن و سازمان حمایت در جلسه آینده هیات دولت بررسی و حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن پورسیدآقایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پس از لغو تحریم‌ها شرکت‌ها و کشورهای اروپایی و سایر کشورها علاقه‌مند به مشارکت با ایران و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی به ویژه راه‌آهن هستند، گفت: در سفر به اروپا قراردادهای ریلی بین ایران و ایتالیا و ایران و فرانسه امضا شد.

وی ادامه داد: بین راه‌آهن ایران و ایتالیا از طرف دو وزیر قراردادهایی امضا شد. همچنین رئیس‌جمهور کشورمان با نخست‌وزیر ایتالیا قرارداد ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت امضا کردند و برای اولین بار است که تسهیلات بلند مدت و ارزان‌قیمت از طرف ایتالیا به ایران می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قرارداد ریلی بین ایران و فرانسه گفت: با فرانسه برای توسعه ایستگاه‌های راه‌آهن قراردادی امضا شد همچنین قرارداد خواهر خواندگی ایستگاه راه‌آهن تهران و فرانسه منعقد شد.

پورسیدآقایی با اشاره به قرارداد توسعه ایستگاه‌های راه‌آهن با فرانسه اظهار داشت: قرار است شرکت‌فرانسوی دو متل در ایستگاه‌های تهران و مشهد بسازد و همچنین ایستگاه جدیدی را برای شهر تهران طراحی و ایجاد کند.

وی ادامه داد: محل بازپرداخت این سرمایه‌گذاری استفاده از فضاهای تجاری ایستگاه راه‌آهن تهران ومشهد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مدت زمان اخذ مجوزها 6 ماهه است، گفت: از سال آینده عملیات اجرایی این پروژه‌ها شروع خواهد شد.

وی گفت: در فاز اول ایستگاه موجود راه‌آهن تهران توسعه پیدا می‌کند و مرکز تعمیر و نگهداری واگن‌ها از این ایستگاه جدا و به خارج از شهر منتقل می‌شود و در اراضی موجود هتل ساخته خواهد شد

وی ادامه داد: در فاز بعدی فرانسوی‌ها در شرق تهران برای ساخت ایستگاه جدید جانمایی خواهند کرد که این ایستگاه به خط آهن تهران پردیس و شمال کشور(آمل) متصل خواهد شد و جابجایی‌های این خطوط از شرق تهران انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن همچنین درباره اظهارات اخیر سازمان حمایت‌از مصرف کننده و تولید کننده درباره غیرقانونی بودن قیمت بلیت قطار گفت: بین راه‌آهن واین شرکت یک اختلاف‌نظر حقوقی وجود دارد و آنچه مشخص است این است که راه‌آهن اجازه افزایش قیمت بلیت را به شرکت‌ها می‌دهد و این شرکت‌ها هستند که قیمت را تعیین می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان حمایت هم مدعی است که تصمیم‌گیریبرای افزایش قیمت بلیت در دست این نهاد است ادامه داد: در جلسه آینده هیات دولت و جلسه وزرا این مشکل مطرح و رسیدگی خواهد شد اما موضوعی که مشخص است این است که شرکت‌های راه آهن باید هزینه‌های خود را با افزایش منطقی قیمت بلیت پوشش دهند و سازمان حمایت هم این موضوع را قبول دارد.

پورسیدآقایی تاکید کرد: این موضوع درجلسه هیات دولت با حضور معاون حقوقی رئیس‌جمهور و وزرای مربوطه رسیدگی وحل حواهد شد.

کد خبر : ۳۴۲۸۹۹