خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

راه مقابله با آسیب‌های فضای مجازی، فرهنگ‌سازی است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در تدوین بسته فرهنگی فضای مجازی توسعه محتوا بر اساس نقشه فرهنگی کشور، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مدنظر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا احمد سالک-رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی- در جلسه‌ی امضای تفاهم‌نامه همکاری بین رایتل و سازمان سینمایی برای برگزاری جشنواره‌ی فیلم فجر که در ساختمان اپراتور سوم تلفن همراه برگزار شد بیان داشت: برای تدوین بسته فرهنگی فضای مجازی جلسات متعددی  برگزار شده است که در این بسته توسعه محتوا در فضای مجازی بر اساس نقشه فرهنگی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مدنظر است.

سالک افزود: همه دستگاه‌ها باید برای غنی‌سازی محتوا و جدیت‌بخشی به فرهنگ ایرانی - اسلامی متحد شوند و حضور مؤثر نهادهای فرهنگی مردمی و دولتی در فضای مجازی برای تولید محتوای داخلی اهمیت بسیاری دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: 75 درصد زندانی‌ها از آسیب‌های فرهنگی هستند و مواردی که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد موجب نگرانی است؛ البته راه مقابله با آسیب‌های فضای مجازی، فرهنگ‌سازی در همین فضا است.

وی با اشاره به افزایش 5 برابری شبکه‌های اجتماعی بومی تاکید کرد: در تدوین بسته فرهنگی فضای مجازی به این مساله توجه ویژه ای شده است.

سالک با اشاره به اینکه تدوین بسته فرهنگی فضای مجازی  از بحث‌های اصلی شورای عالی فضای مجازی است بیان داشت: دررابطه با لزوم صیانت از خانواده و مراکز مذهبی اتفاق‌نظر وجود دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهارات خود از وزیر کار برای رفع مشکل بازنشسته‌های صنعت فولاد تقاضای کمک کرد از آمادگی مجلس برای ادغام دو صندوق مرتبط با بازنشستگان صنعت فولاد خبر داد.

 

کد خبر : ۳۴۱۹۶۶