خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در گفت‌و‌گو با ایلنا اعلام کرد:

150 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در بخش آب/ میزان پیشنهادی تخصیص در بودجه 6 هزار میلیارد تومان

میدانی گفت: پروژه‌های نیمه تمام زیاد است و ما در بخش آب کشور ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام داریم.

رحیم میدانی، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به میزان تخصیص اعتبار به بخش آب در بودجه ۹۵ گفت: در بودجه ۹۵ انتظاری که در زمینه تخصیص بودجه داشتیم برآورده نشده است که دلیل اصلی آن کاهش قیمت نفت و مشکلات ناشی از تحریم هاست.

وی افزود: فعلا میزان بودجه سال ۹۵ به اندازه سال ۹۴ تعیین شده و پیش بینی شده که ۶هزار میلیارد تومان تخصیص یابد البته این پیشنهاد هم ممکن است در مجلس تغییر کرده و اصلاح شود.

میدانی تصریح کرد: البته رقم مورد نیاز ما ۵ برابر رقم پیشنهادی است اما هر سال به اندازه وسع کشور پول داده می‌شود ضمن اینکه پروژه‌های نیمه تمام زیاد است و ما در بخش آب کشور ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام داریم.

وی با اشاره به اینکه برنامه ششم هنوز از نظر منابع مالی بسته نشده اظهار داشت: ما اهداف و منابع مورد نیاز را به برنامه ششم اعلام کرده‌ایم لذا منابع مالی متناظر با اهداف پیش بینی شده باید برررسی شود.

معاون وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد که اعتبار طرح تعادل بخشی کامل داده شود تا بتوانیم با آهنگ خوبی که این پروژه را شروع کرده‌ایم، آبهای زیرزمینی را مدیریت کنیم.

 

کد خبر : ۳۴۱۸۲۷