خبرگزاری کار ایران

جوابیه بانک مرکزی به یک خبر ؛

مصادره حساب‌های راکد توسط بانک ها به هیچ وجه صحت ندارد

بانک مرکزی در مورد خبر 25 آذر ماه سرویس اقتصادی ایلنا با عنوان ( بانک ها مشغول بنگاه داری هستند ) جوابیه ای به این خبرگزاری ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ بانک مرکزی در مورد خبر 25 آذر ماه سرویس اقتصادی ایلنا با عنوان ( بانک ها مشغول بنگاه داری هستند ) جوابیه ای به این خبرگزاری ارسال کرد؛

در این جوابیه آمده است؛ موضوع مصادره حساب های راکد توسط بانک ها به هیچ وجه صحت ندارد . حتی بانک ها حساب هایی را که از قبل از انقلاب اسلامی نیز افتتاح شده همچنان در دفاتر خود حفظ کرده اند که مقررات نظام بانکی نیز موید این مطلب است.

لازم به ذکر است، در این مورد تاکنون مراجعه ای به بانک مرکزی نشده و اگر نماینده مجلس و سایر افراد با چنین اتفاقی مواجه شدند و یا مراجعه ای به آن ها شد به بانک مرکزی مراجعه کنند تا در اسرع وقت به موشوع رسیدگی شود.

همچنین در زمینه بنگاه داری بانک ها علی رغم هیاهوی بسیار هنوز تعریف مشخص و قابل اتکایی از آن ارائه نشده و فقط به نقد کلی آن اکتفاء می کنند.

لیکن همان طور که اساتید فن و نمایندگان مجلس استحضار دارند، سهامدار شدن بانک ها در شرکت ها به موجب قانون عملیات بانکی بدون ربا در چارچوب عقود سرمایه گذاری مستقیم و مشارکت حقوقی انجام می شود که استفاده از این دو عقد دارای حدود و تغور مشخصی است که اکثرا توسط بانک ها رعایت می شود.

 

 

کد خبر : ۳۳۶۹۹۵