خبرگزاری کار ایران

استقبال از داروی دانش بنیان ایرانی

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۸۷۴

در دومین روز از نمایشگاه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی شرکت بیوتکنولوژی دانش‌بنیان آریا تیناژن به عنوان تنها شرکت دانش‌بنیان شرکت‌کننده دراین نمایشگاه به میزبانی مهمانی از قاره آفریقا و آسیا بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در دومین روز از نمایشگاه توسعه علم و فن‌آوری کشورهای اسلامی نمایندگانی از کشورهای آفریقایی و آسیایی با حضور در غرفه شرکت دانش‌بنیان آریاتیناژن با دستاورد دارویی بیوتکنولوژیک این شرکت به نام «تیناگراست» آشنا شدند. نمایندگان کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، مالزی و مصر در دیدارشان از غرفه این شرکت پیشنهاد ایجاد خط تولید مشترک در کشورهای خود و اخذ نمایندگی از این محصول دانش‌بنیان ایرانی را ارائه کردند.

داروی تیناگراست (Tinagrast) برای بیماران سرطانی تجویز می‌شود که شیمی‌درمانی کرده‌اند. این دارو با غلبه بر عارضه نوتروپنی و هایپرترمیا‌، توان غلبه بر عفونتهای باکتریایی را به بیمار می‌دهد. ماده اولیه این دارو برای اولین بار در کشور با فرمولاسیون innovator در اختیار جامعه پزشکان و بیماران قرار گرفته‌ است. همچنین محصول نهائی این دارو به صورت سرنگ از پیش پر شده (prefilled syringe) در طرح و بسته بندی با اهداف صادراتی روانه بازارهای خارجی و داخلی شده است.

 مزایای Tinagrast نسبت به برندهای دیگر کاهش 75 درصدی قیمت، ارزآوری بالا برای کشور، از بین بردن انتقال آلودگی، و کاهش حجم و نوآوری در فرمولاسیون است که سبب جذب سریع‌تر دارو و و کاهش احساس درد موضعی می‌شود.

شرکت دانش‌بنیان و فن‌آوری‌محور «آریاتیناژن» که عضو پارک علم و فناوری استان گلستان است با سرمایه گذاری و تولید دانش فنی این دارو برای ٣٦ نفر در منطقه محروم شهرک صنعتی آق قلا (١٠کیلو متری گرگان) ایجاد اشتغال مستقیم کرده است و با عرضه با کیفیت یک محصول رقابتی توانسته است جلوی خروج ارز از کشور را بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز