خبرگزاری کار ایران

نخستین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۴۳۸

نخستین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی با حمایت بانک کشاورزی 6 تا 8 دیماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نخستین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی با حمایت بانک کشاورزی 6 تا 8 دیماه در تهران برگزار می‌شود.

پیش از ظهر امروز مرتضی شهید‌زاده در خصوص برگزاری این اجلاس گفت: بانک کشاورزی به عنوان یکی از سازمان‌های وابسته به نظام اسلامی و برای افزایش حضور بین‌المللی افق جدیدی را فراروی خود قرار داده است.

وی افزود: عضویت بین‌المللی در سازمان‌های مختلف اعم از اعتبارات روستایی کشاورزی آسیا اقیانوسیه در بانکوک همچنین اتحادیه موسسه مالی توسعه ملی کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی، موسسه بین‌المللی کشاورزی در زوریخ سوئیس و نیز اتحادیه منطقه‌ای کشاورزی در عمان و موسسه هیات مالی خدمات اسلامی در کوالالامپور مالزی از جمله این ارگان‌ها هستند.

شهیدزاده تصریح کرد: پروژه‌های بهسازی انجمن زعفران در خراسان رضوی در پروژه بانکداری سبز در سه استان زنجان، مرکزی و خراسان شمالی و نیز پروژه فقرزدایی و بانکداری صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی در ایران درحال اجراست.

وی ادامه داد: همچنین طرح حمایت از کسب و کارهای نوپا در ایران و کشورهای اسلامی از طریق تشکیل صندوق نوین کشورهای اسلامی از دیگر طرح‌های این بانک به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه کشاورزی اولین بانک در اجرای عقود اسلامی است گفت: یکی از قابلیت های این سیستم بانکی استفاده از نرم‌افزارها و سخت‌افزارها است و امکان آن وجود دارد تا بیش از 9 هزار تراکنش در ثانیه داشته باشیم.

در ادامه محمدرضا گلرو معاونت اجرایی برنامه‌ریزی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: بیست ونهمین دوره اجلاس وحدت اسلامی مطابق با روال معمول 15 تا 17 ربیع‌الاول مصادف با 6 تا 8 دیماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به چالش‌های پیش‌روی جهان اسلام و عوامل بحران‌زا گفت: این اجلاس با رویکرد هم‌اندیشی بین علمای دینی و بررسی فقهی موضوع وحدت آغاز شد البته این موضوع همواره مورد تاکید امام راحل بوده است.

گلرو تصریح کرد: گروه‌های خودسر و تکفیری برای ضربه زدن به اسلام همواره تلاش می‌کنند تا اسلام را دینی ستیزه‌جو و جنگ طلب معرفی کنند و ما باید برای مقابله با آنها برنامه داشته باشیم.

وی افزود: هم اینک موضوع فقر یکی از مهمترین مسائل در جهان اسلام است این درحالی است که در عین داشتن ذخایر عظیم معدنی اکثر کشورهای اسلامی در فقر به سر می‌برند که برای برون رفت از آن باید به موضوع علم و فناوری توجه شود.

وی درخاتمه گفت:در این اجلاس پنج کمیسیون تخصصی توسعه صادرات،‌کشاورزی و صنایع غذایی، تحقیق و توسعه، برند اسلامی برای محصولات کشاورزی و کسب و کار و هوا فضا نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز