خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

ادغام تحت لوای چابک سازی دولت، پشتوانه کارشناسی ندارد/ نفت و نیرو فعلا باید مجزا باشند

یک نماینده مجلس با اشاره به اینکه وظایف دو وزارت خانه نفت و نیرو نمی تواند در یک راستا قرار گرفته زیرا گاه در تضاد با هم هستند، گفت: حجم مسائل نفت و نیرو در کشور ما می‌طلبد که این دو وزارت خانه فعلا به وظایف خودشان به صورت مجزا عمل کنند.

موسی احمدی نماینده مردم کنگان، جم، عسلویه و دیر در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد ادغام دو وزارتخانه نفت و نیرو را غیرکار‌شناسی خواند و گفت: اگرچه برنامه‌هایی برای چابک سازی دولت داریم اما ادغام دو وزارت خانه عظیم مثل نفت و نیرو پشتوانه کار‌شناسی ندارد.

وی با اشاره به اینکه ادغام وزارتخانه‌ها بازگشت به ساختار قبلی است، افزود: در صورت ادغام این دو وزارتخانه باید شاهد اتفاقی که قبلا در ادغام دیگر وزارت خانه‌ها و یا حذف برخی سازمان‌ها مثل سازمان مدیریت افتاد، باشیم.

این عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: در هر صورت برای ادغام نیاز به تشکیل کمیته تخصصی است که در نمایندگانی از وزارت نیرو و نفت و سازمان مدیریت و مرکز پژوهش‌ها داشته باشند تا کار کار‌شناسی جامعی صورت گیرد و نظرات و ایده‌ها بررسی شوند.

وی یادآور شد: دو وزارت خانه نفت و نیرو وظایف مختلفی دارند و گاهی نیز در تضاد با هم هستند و ارتباط چندانی هم با هم ندارند لذا اگر تحت یک وزارتخانه باشند پشتوانه کار‌شناسی ندارد.

احمدی تاکید کرد: بنا نیست که ما آنچه را که در دنیا اتفاق افتاده الگوبرداری کنیم چرا که ساختار تشکیلاتی و اجتماعی دنیا با ما فرق دارد و هر کشور مقتضیات و شرایط خاص خودش را دارد لذا حجم مسائل نفت و نیرو در کشور ما می‌طلبد که این دو وزارت خانه فعلا به وظایف خودشان به صورت مجزا عمل کنند و اگر نیاز به اصلاح دارد ساماندهی شود.

کد خبر : ۳۳۱۷۳۳