خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تصویب ردیف بودجه‌ای برای پرداخت یارانه به شرکت‌های ریلی

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۰۳۸

معاون وزیر راه و شهرسازی از تصویب ردیف بودجه راه‌آهن برای پرداخت یارانه به شرکت‌های خصوصی خبر داد و گفت: راه‌آهن به نهاد توسعه‌ای تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن پورسیدآقایی در مراسم گرامی‌داشت هفته حمل و نقل با بیان اینکه راه‌آهن کشور به دنبال نقش محوری است اظهار کرد: راه‌آهن نقش توسعه‌ای دارد و باید به نهاد حرفه‌ای تبدیل شود.

وی ادامه داد: باید در راه‌آهن شرکت‌های مجزایی ایجاد شود که هر کدام نقش و وظیفه‌ای را برعهده داشته باشند مانند ایجاد شرکت‌های زیرساختی که وظایف اداره پروژه‌های زیرساختی را داشته باشد، شرکت اپراتوری، شرکت امور ایستگاهی و شرکت‌های مشاوره‌ای که در راس آن باید یک ساختار توسعه‌گرا قرار بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش توسعه‌گرای راه‌آهن گفت: راه‌آهن باید به یک نهاد توسعه‌ای تبدیل شود تا سرمایه‌گذارانی که وارد این صنعت می‌شوند بتوانند به‌ آینده خود متکی باشند.

پورسیدآقایی با تاکید براینکه سیاست‌ها بر این نهاد توسعه‌ای باید پایدار و دائمی باشد گفت: هر چند که برنامه‌های کلان برای تبدیل راه‌آهن به نهاد توسعه‌ای شروع‌شده‌است اما نمی‌توان انتظار داشت طی دو سال ساختار سنتی راه‌آهن تغییر کند.

وی با اشاره به بازنگری قانون در سال گذشته و تصویب قانون حق دسترسی به راه‌آهن گفت: به طور قطع با قانون اعمال عوارض بر سوخت گازوئیل می‌توان بخشی از منابع مالی مورد نیاز را تامین کرد.

وی ادامه داد: هر چند که این قانون تصویب شده اما در اجرا عده‌ای مقاومت می‌کنندو هنوز در بدنه سنتی بودجه کشور برای اجرای این قانون‌ها مقاومت وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به تاکید معاون اول رئیس جمهور بر اعمال قانون ماده 70 گفت: معاون اول رئیس جمهور این وعده را داده است که اگر این قانون دربودجه 94 اجرایی نشده به طور قطع در بودجه سال آینده اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن همچنین از پرداخت یارانه راه‌آهن به شرکت‌های خصوصی خبر داد و گفت: از این پس قرار است یارانه‌ شرکت‌های خصوصی به طور شفاف پرداخت شود و در بودجه راه‌آهن ردیف یارانه‌ای برای شرکت‌های خصوصی در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز