خبرگزاری کار ایران

نماینده وزارت راه خبر داد:

رفع تصرف 5 میلیون و 200 هزار متر مربع از اراضی تهران/توانایی برخورد با مجرمان باندی را نداریم

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۵۴۱

نماینده وزارت راه و شهرسازی در شورای حفظ بیت‌المال با بیان اینکه در 8 ماه گذشته توانستیم 5 میلیون و 200 هزار متر مربع از اراضی تصرف شده تهران را در 8 ماه گذشته رفع تصرف کنیم، گفت: در این مدت هزار مورد پرونده تصرف زمین و زمین‌خواری قلع و قمع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسین معصوم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به نتایج خوبی در بحث مبارزه با زمین‌خواری دست یافته‌ایم، اظهار کرد: تاکنون توانسته‌ایم 5 میلیون و 200 هزار متر مربع از زمین‌های تصرف‌شده تهران را آزاد کنیم و هزار پرونده به اجرای حکم رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین تعدادی از مجرمان پرونده‌های تصرف اراضی تهران در بازداشت به سر می‌برند.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در شورای حفظ بیت‌المال با تاکید بر اینکه باید خود را برای جرایم پیچیده آماده کنیم و تمهیداتی را بیندیشیم، ادامه داد: در ابتدا جرایم تازه بود و قوانینی هم برای جرایم انفرادی وجود داشت اما در حال حاضر تخلف‌ها به صورت باندی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه درباره مجرمان انفرادی قوانین پراکنده ای وجود دارد که می‌تواند موثر باشد گفت:  توانایی برخورد با مجرمان باندی را نداریم و باید برای این تخلفات باندی قانون‌گذاری شود.

وی با اشاره به پروسه رسیدگی به پرونده‌های تخلف و تصرف اراضی گفت: دقیقا در زمانی که پرونده‌ها به نتیجه می‌رسند شکایت‌های متعددی از افرادی که این پرونده‌ها را بررسی می‌کنند می شود که این موضوع مسیر رسیدگی به پرونده‌ها و تخلفات را منحرف می‌کند.

معصوم ادامه داد: اینکه پرونده پس از طرح این شکایات به مسیر اصلی خود بازگردد حداقل 6 ماه طول می‌کشد.

وی با اشاره به برخی از پرونده‌های تصرف اراضی که توسط دستگاه‌های دولتی انجام شده است گفت: به این صورت نیست که دستگاه‌های دولتی جرمی را مرتکب شده باشند بلکه زمینی را برای ساخت و ساز ویلا تعیین و تغییر کاربری داده‌اند که امروز به این مسائل هم رسیدگی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز