خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان هواپیمایی کشوری:

مجوز انجام 715 پرواز برای ایام اربعین صادر شده است

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۱۳۴

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت : مجوز 715 پرواز فوق العاده و برنامه ای به مقاصد نجف و بغداد صادر شده و نرخهای مصوب برای دوره زمانی چهارم تا 18 آذرماه تعیین شده و پس از آن تابع قیمتهای رقابتی و آزاد است .

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد خداکرمی افزود :طی ایام اربعین حسینی در دوره زمانی چهارم تا 18 آذر در مجموع 715 پرواز برنامه ای و فوق العاده به نجف و بغداد انجام می شود و این ایام مجوز 562 پرواز فوق العاده صادر شده که 533 پرواز به مقصد نجف و 29 پرواز نیز به مقصد بغداد صورت می گیرد.

وی افزود: علاوه بر پروازهای فوق العاده، 153 پرواز برنامه ای به مقاصد نجف و بغداد انجام می شود که 110 پرواز مربوط به نجف و بقیه به مقصد بغداد خواهد بود.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد :پروازهای نجف توسط 10 شرکت هواپیمایی ایرانی ماهان، ایران ایر، ایران ایرتور، کیش ایر، معراج، قشم ایر، آسمان، نفت، کاسپین، زاگرس و دو شرکت هواپیمایی عراق ایر و فلای بغداد انجام می شود و سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت های هواپیمایی بر روند فروش بلیت و جلوگیری از گران فروشی نظارت دارن.

به گفته این مقام مسئول ، علاوه بر مراجع مزبور ، دستگاه هایی خارج از سازمان هواپیمایی نیز بر قیمت ها نظارت خواهند داشت.

خداکرمی افزود: ظرفیت پروازهای نجف در ایام منتهی به اربعین حسینی تکمیل شده و طبق بررسی ها و گزارشات دریافتی روند فروش بلیت نسبت به سال های گذشته از نظم و نظارت بیشتری برخوردار است و شرایط مثبت ارزیابی می شود.

وی یادآور شد: امسال به دلیل جلوگیری از ایجاد بازار سیاه و گرانفروشی ،نرخ های مصوب برای بلیت مسیرهای مزبور توسط سازمان هواپیمایی و با هماهنگی شرکت های هواپیمایی در نظر گرفته شده است .

خداکرمی ،نرخ مسیر پروازی تهران - نجف - تهران 950 هزار تومان، تهران - بغداد - تهران 850 هزار تومان، مشهد- نجف- مشهد یک میلیون و 200 هزار تومان و مشهد- بغداد- مشهد نیز یک میلیون و یکصد هزار تومان ذکر کرد، همچنین نرخ بلیت از سایر شهرهای کشور نیز به مقصد نجف و بغداد با نرخ بلیت های از مبدا تهران محاسبه می شود.

به گفته وی ، سایر روزهای سال نرخ بلیت عتبات همچون نرخ بلیت پروازهای خارجی تابع نرخ های آزاد و رقابتی خواهد بود و نرخ های مصوب برای پروازهای نجف برای دوره زمانی چهارم تا 18 آذر است و پس از آن تابع قیمت های رقابتی و آزاد اجرا می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز