خبرگزاری کار ایران

انتخاب سال 2016 به عنوان سال حبوبات

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۰۶۳

با برگزاری شصت و هشتمین مجمع سازمان ملل ، سال 2016 سال بین المللی حبوبات نام گذاری شد.

 دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت : شصت و هشتمین مجمع سازمان ملل ؛ سال 2016 را سال بین المللی حبوبات نام گذاری کرد تا اهمیت غذایی حبوبات به اطلاع عموم برسد.

 به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی کانون انجمن های صنایع غذایی ایران ، کاوه زرگران  دبیر کل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران  در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت : با توجه به اینکه از زمان ابتدایی مصرف حبوبات در جهان ده هزار سال میگذرد هنوز این ماده از ارزش غذایی بالایی در بین مردم جهان برخوردار است. حبوبات منبع پروتئین، فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی مانند آهن ، روی و منیزیم هستند. از این رو هند که بیشترین جمعیت گیاهخوار جهان را دارا می باشد بزرگترین تولید کننده حبوبات در دنیا نیز می باشد،  این در حالی است که  یک چهارم کل تولید حبوبات در جهان در سال 2013 به هند تعلق داشت که معادل 13300000 تن می باشد. سپس کانادا ، میانمار، چین و نیجریه در رتبه های بعدی قرار دارند.

زرگران اظهار کرد : قیمت پروتئین به دست آمده از حبوبات یک پنجم پروتئین حاصل از شیر است  .از مهمترین مزیت های استفاده از حبوبات  این است که این محصول چربی پایینی داشته وعاری از کلسترول است  . برای مثال ، لوبیای چشم بلبلی سرشار از پتاسیم ، کلسیم ، منیزیم و فسفر میباشد که برای طحال ، معده و لوزالمعده مفید است . همچنین ارزش غذایی این محصول  باعث شده تا بازارهای جهانی تمایل بیشتری برای خریداری این محصول داشته باشند .

وی افزود : در زمینه صادرات حبوبات نیز شاهد آن هستیم که در سالهای اخیر حجم صادرات حبوبات با افزایش همراه بوده است و از 2.5 میلیارد دلار در سال 1990 به 9.5 میلیارد دلار در سال 2012 رسیده است.  همچنین سرعت رشد تجارت حبوبات از میزان تولید آن در سالهای اخیر بیشتر بوده است و در این دوره حجم تجارت حبوبات از 11 درصد به 18 درصد افزایش یافته است که این امر حاکی از بالا بودن ارزش غذایی حبوبات و شناخته شدن آن در سبد غذایی مردم جهان می باشد .

نام گذاری سال 2016 به نام سال بین المللی حبوبات می تواند به رشد و توسعه روز افزون این ماده غذایی در جهان کمک کند و همواره بازار تجارت خارجی را با رونق فراوانی همراه کند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز