خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با ایلنا:

کاهش نرخ سود بانکی،‌ اجاره بها را کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۷۰۸

وزیر راه و شهرسازی گفت: با کاهش نرخ سود بانکی،‌ قدرت خرید افزایش می‌یابد و تقاضا به سمت خرید خانه هدایت خواهد شد.

عباس آخوندی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ از کاهش قیمت‌ها در بازار اجاره پس از کاهش نرخ سود بانکی خبر داد و اظهار کرد: ‌ هر چه نرخ سود بانکی کاهش یابد، قاعدتا قدرت خرید هم افزایش می‌یابد و تقاضا برای خرید هم بیشتر می‌شود.

وی افزود: در این شرایط حتما شاهد رونق بازار مسکن خواهیم بود و تقاضا از سمت بازار اجاره به سمت خرید جریان پیدا می‌کند بنابراین با کاهش تقاضا برای اجاره، ‌ قیمت‌ها در این بازار هم کاهش می‌یابد.

آخوندی با اشاره به اثرات کاهش نرخ سود بانکی بر بازار مسکن، ‌ ادامه داد: از دیگر پیامدهای کاهش نرخ سود بانکی، ‌ انتقال سرمایه از بانک‌ها به سمت بازار مسکن و افزایش تولید مسکن خواهد بود و در این شرایط با کاهش نرخ سود تسهیلات قدرت خرید هم افزایش پیدا کرده و از سویی دیگر قدرت عرضه هم بیشتر شده است و حتما شاهد رونق در این بازار خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وقتی مردم قدرت خرید نداشته باشند، ‌تقاضا به سمت اجاره می‌رود، گفت: سیاست ما تقویت قدرت خرید است و کاهش نرخ سود بانکی با افزایش قدرت خرید مردم می‌تواند بر بازار اجاره تاثیر گذار باشد.

وی تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار مسکن را مثبت دانست و گفت: نرخ سود بانکی چه در بخش تسهیلات و چه در بخش سپرده باید متناسب با نرخ تورم حرکت کند و کاهش نرخ آن، اجاره بها را کاهش و قدرت خرید مردم در بازار را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز