خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد انجام شد:

گردهمایی معاونین توسعه مدیریت و منابع ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان ها

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۲۰۳

برای رسیدن به توسعه مطلوب برنامه ریزی های لازم انجام و سند راهبردی تدوین شده است که در آن، چشم انداز وزارتخانه را ترسیم نموده‌ایم.

گردهمایی معاونین توسعه مدیریت و منابع ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استانها با حضور محمد شرفشاهی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و مدیران کل ستادی ذیربط در خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی، شرفشاهی طی سخنانی، با ابراز خرسندی از برگزاری این گردهمایی برای اولین بار طی چند سال اخیر، خواستار تداوم برگزاری چنین نشست هایی شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به مشکلات فراوان پیش روی این وزارتخانه، گفت: ما به دنبال توسعه هستیم و این توسعه و پیشرفت زمانی در جامعه اتفاق خواهد افتاد که کاردانی و کارایی توأم باتقوا و وظیفه شناسی باشد.

وی خط مشی وزارت اقتصاد را مدیریت مبتنی بر علم و خرد دانست و گفت: محور توسعه مطلوب برای ما، انسان است و مدیریت مبتنی بر علم و خرد بخصوص خرد جمعی به عنوان یکی از توصیه های مکرر امیر مومنان حضرت علی (ع)، از رویه های اصلی وزارت اقتصاد است.

شرفشاهی با اشاره به سند راهبردی وزارت اقتصاد تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه مطلوب برنامه ریزی های لازم انجام و سند راهبردی تدوین شده است که در آن، چشم انداز وزارتخانه را ترسیم نموده‌ایم.

وی اظهار داشت: براساس سند چشم انداز 1404، در سال 1396 وزارت اقتصاد تبدیل به مجموعه ای منسجم و مؤثر شده است که در حکمرانی مطلوب اقتصادی، پیشران، در ایجاد اصلاحات نهادی – ساختاری، پیشرو و در ایجاد شفافیت و انضباط مالی، پایدار خواهد بود.

شرفشاهی در تشریح اولویت های راهبردی اصلی وزارت اقتصاد در سند راهبردی اظهار داشت: افزایش توان ثروت آفرینی، تأمین منابع مالی پایدار دولت و کاهش اتکاء به درآمدهای نفتی، افزایش شفافیت، سلامت و انضباط مالی – اداری، ایجاد و یکپارچه سازی سامانه های اطلاعاتی مدیریتی و عملیاتی و توسعه هدفمند منابع انسانی و سازمانی از اولویت های وزارت اقتصاد در سند راهبردی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد در تبیین خط مشی های این معاونت گفت: تعیین سیاست های برنامه ریزی نیروی انسانی و تربیت سرمایه های انسانی متعهد، کارآمد و خلاق، صیانت از نیروی انسانی در ابعاد مادی و معنوی، توسعه کمی و کیفی منابع از حیث منابع انسانی، مالی و اعتباری، مدیریت امور فناوری اطلاعات و استقرار کامل دولت الکترونیک، نظارت بر انتصابات با رعایت اصل شایسته سالاری و شایسته گزینی در انتخاب و انتصاب مدیران حرفه ای و چابک سازی ساختار نظام اداری از طریق نظارت بر مهندسی   ماموریت ها، وظایف و ساختار تشکیلاتی و همچنین مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع از مهم ترین خط    مشی های این معاونت است.

وی خواستار هماهنگی بیشتر بین مجموعه دستگاه های تابعه وزارت دارایی را در استان ها یکی از خلاء  ها دانست و گفت: در این راستا دستورالعمل شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت متبوع ابلاغ خواهد شد که بر حسن اجرای آن نیز نظارت خواهد شد.

شرفشاهی پیگیری تفویض اختیارات مقامات و مدیران وزارت متبوع به مدیران استانی و پیگیری ارتقاء ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان ها را به سازمان، تهیه دستورالعمل انتخاب و انتصاب مدیران حرفه ای وزارت متبوع، برنامه ریزی برای آموزش، بهسازی و ارتقای دانش کارکنان، تقویت نظام مشارکتی، طراحی و پیاده سازی استاندارد مدیریت امنیت اطلاعات، پیاده سازی و اجرای برنامه مدیریت سبز، عملیاتی نمودن مستمری دوم برای بازنشستگان با استفاده از شرکت های بیمه ای و پیاده سازی و استقرار نظام نوین حسابداری و گزارش الکترونیکی اسناد و حذف کاغذ را از دیگر برنامه های این معاونت عنوان کرد.

وی با تأکید بر اهمیت وظایف و ماموریت های معاونین توسعه مدیریت و منابع استان ها، در بیان انتظارات خود، اظهار داشت: پیگیری مستمر پیشرفت سند اهداف راهبردی استان و اقدام عملی درخصوص نقشه راه اصلاح نظام اداری در حیطه وظایف و اختیارات و تنظیم برنامه جامع نیروی انسانی استان از مهم ترین انتظارات است.

شرفشاهی افزود: برنامه ریزی جهت کاهش تصدی های دولت در استان و احصاء موارد قابل واگذاری به بخش غیردولتی و هماهنگی در راستای واگذاری و برون سپاری از دیگر وظایف است که موجبات رسیدن به اهداف سند چشم انداز را فراهم می کند.

وی در تشریح دیگر انتظارات خود از معاونین گفت: ساماندهی اموال غیرمنقول و اموال غیرمصرفی، راهبری و استقرار نظام حسابداری بخش عمومی بر مبنای تعهدی و هماهنگی و نظارت بر تهیه و تنظیم بودجه سالانه پیشنهادی استان، نظارت دقیق بر مصرف اعتبارات تخصیصی در چارچوب قانون، نظارت بر حسن جریان نگهداری حساب ها و تنظیم دفاتر مالی و اموال در چارچوب قوانین و مقررات ذیربط، حضور منظم در شورای توسعه مدیریت استان و ساماندهی خودروهای دولتی نیز از دیگر انتظارات است.

در ادامه، سید جواد هاشمی مشاور وزیر و مدیر کل دفتر امور استان ها نیز با اشاره به گستردگی فعالیت های این دفتر گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده هر هفته در یک استان حضور خواهیم داشت و مشکلات و مسائل آن در حوزه وزارت اقتصاد را از مدیر کل امور اقتصادی می خواهیم تا به استحضار وزیر محترم برسانیم.

وی استفاده از ظرفیت ها و توان نیروهای متخصص و کارآمد در استانها را از اهداف این سفرها دانست.

بنا بر این گزارش، سید علی شهابی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی نیز طی سخنانی در این گردهمایی، ضمن خیر مقدم به میهمانان در گزارشی از وضعیت اقتصادی استان گفت: مشهد به عنوان دومین کلان شهر کشور مطرح بوده و استان خراسان رضوی با شش میلیون جمعیت دارای 8/10 درصد نرخ بیکاری است که نیاز به توجه بیشتر در این بخش دیده می شود.

وی با اشاره به  وضعیت درآمدهای استان گفت: مصوب درآمد استان در سال جاری 25 هزار میلیارد ریال است که در هفت ماهه 12 هزار میلیارد ریال آن وصول شده؛ این رقم نسبت به درآمد مصوب سال قبل 28 درصد رشد و نسبت به مصوب سال جاری 18 درصد عدم تحقق دارد.

شایان ذکر است، همایش معاونین توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی به مدت دو روز در سالن شهید مطهری اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز